Pla d’Acollida

Entenem el Pla d’acollida com el conjunt d’actuacions del centre per tal d’atendre la incorporació de tot l’alumnat, les famílies, el professorat i altres persones al centre.
Prenem el compromís de vetllar pel benestar emocional i social que afavoreix el desenvolupament saludable, físic i emocional de les persones que integren la comunitat educativa.
Les estratègies, organitzatives i metodològiques, aniran encaminades a facilitar la inclusió i la igualtat d’oportunitats amb el foment del coneixement i respecte envers la diversitat cultural i lingüística del nostre centre.

El Pla d’Acollida del centre té com a objectius generals:

• Canalitzar el procés d’incorporació de qualsevol persona nouvinguda a la nostra escola atenent les necessitats i diferències individuals.
  • Implicar a tots els membres de la comunitat en l’aplicació del Pla d’Acollida.
  • Potenciar l’intercanvi i la relació entre tots els membres de la comunitat educativa.
  • Assegurar la inclusió de tots els infants a la vida del centre.

Informar les famílies de l’alumnat de nova incorporació del funcionament organització del centre, per tal de facilitar i desenvolupar la participació i col·laboració a l’escola.
Facilitar als membres de nova incorporació una ràpida i bona adaptació al funcionament i característiques de l’escola.
Facilitar uns dossiers, molt visuals, als diferents membres d’acollida, per informar sobre els punts més importants del centre a tenir en compte.

En el següent enllaç podeu consultar el document:

Pla d’Acollida 23-27