Donem la benvinguda als grups de discussió

Avui donem l’inici als grups de discussió, amb el torn dels alumnes. Es tracta d’una metodologia molt adequada per afavorir el diàleg i la participació.

La definició següent de Krueger il·lustra el caràcter i les funcions d’un grup de discussió:
“Es una conversación cuidadosamente planeada, diseñada para obtener información de un
área definida de interés, en un ambiente permisivo, no-directivo. Se lleva a cabo con
aproximadamente siete a diez personas, guiadas por un moderador experto. La discusión es
relajada, confortable y a menudo satisfactoria para los participantes, ya que exponen sus
ideas y comentarios en común. Los miembros del grupo se influyen mutuamente, puesto que
responden a las ideas y comentarios que surgen de la discusión.” (Krueger, 1991, p. 24)

En el nostre procés de transformació educativa hi participa tota la comunitat. Com a claustre, vam escollir una pregunta indagadora, lligada amb uns dels objectius de centre: la participació dels infants en la presa de decisions.

La pregunta indagadora ha estat “Qui i com pren les decisions del centre?”

I l’han seguit les següents:
● Quins aspectes sobre l’organització i el funcionament del centre decidiu entre les companyes i els
companys? Com, quan i on?
● Decidiu amb els docents cap aspecte del funcionament del centre? Com, quan i on?
● Decideixen les vostres famílies cap aspecte del funcionament del centre? Com, quan i on?
● Els vostres representants participen en comissions d’alumnes, docents i famílies per a la presa de
decisions del centre? Tenen el mateix paper tots els participants?
● Creieu que és rellevant la vostra participació en la presa de decisions del centre? Per què?

En un ambient molt relaxat, participatiu i amb sentit crític, han anat donant les seves respostes i arguments, tot guiat per un moderador, que era també un alumne.

Gràcies, ha estat una bona experiència, i la valorem com a eina per incloure-la en el centre.