TALLER DE JOCS DE TAULA.

Aquest és un taller on els nens i nenes poden gaudir d’un ventall de jocs de taula que va des dels més tradicionals fins a d’altres menys coneguts.

Cada setmana en presentem uns quants, s’explica el funcionament i les normes i poden escollir quin o quins d’ells volen provar.

És un espai lúdic on s’ho passen molt bé i on, a la vegada i sense adonar-se’n, estan aprenent.

I és que els jocs de taula ens ofereixen múltiples possibilitats d’aprenentatge.

Per un costat tenim l’aprenentatge social, tant important i necessari a tenir en compte en aquestes edats; compartir, esperar i respectar torns de tirada, respectar les normes del joc, gaudir de la relació amb els altres, interaccionar, aprendre altres maneres de fer i respectar-les, ajudar-nos mútuament i enriquir-nos…, són tant sols alguns dels aprenenatges que poden anar adquirint tot jugant.

Per altra banda tenim també nombrosos aspectes de coneixement i contingut que es treballen a partir dels jocs; comptar (de un en un, sumar, treure…), identificar números i colors, atenció, habilitat, estratègies, ampliació de vocabulari, rapidesa mental, observació, memoria, planificació i situació en l’espai…, demostren la diversitat d’aspectes que podem tractar.

A més, la varietat de jocs de la que disposem al taller permet adaptar-nos a les diferentes edats dels nens i nenes que hi venen. Recordem que ara participen d’aquesta activitat els cursos d’ I4 i I5 i que més endavant s’incorporarà també I3.

Per últim esmentar que en aquest taller comptem amb la visita, de tant en tant i en algunes sessions, dels grups de 4t, 5è i 6è de l’escola. Aquests cursos també duen a terme un taller de jocs i entre les activitats que se’ls proposa una d’elles és venir a Educació Infantil a jugar amb els “petits”. L’enriquiment d’aquesta col.laboració és innegable.

Us deixem algunes fotografies d’aquestes primeres setmanes del taller. A mesura que anem introduint nous jocs i avanci el curs anirem afegint-ne més.

-CLIQUEU LA IMATGE-