Ara va de bo

Dins del Pla d’Excel·lència ens hem organitzat per poder dur a terme un projecte batejat sota el nom d’ARA VA DE BO.

Entenem que l’Excel·lència és aconseguir el màxim potencial de cadascun dels nostres nens i nenes, hem cregut que a part d’oferir unes activitats sistemàtiques en matèries instrumentals, també cal obrir altres camps. Ho intentem mitjançant els nostres projectes interdisciplinaris, Teixidors de Paraules, Projecte Escolta’m, El Protagonista a E. Infantil,… Tot això fomenta la creativitat, la invenció, la participació, la cooperació, la imaginació i la cohesió social.

El projecte ARA VA DE BO ha anat evolucionant al llarg del cursos, adaptant-lo als canvis metodològics i de currículum.

Inicialment, el projecte neix amb ARA VA DE BO LLETRES, ARA VA DE BO NÚMEROS i ARA VA DE BO PENSEM.

Els grups s’organitzaven en 10 nivells possibles que treballen durant tres sessions: una de llengua ( ARA VA DE BO LLETRES), l’altra de càlcul mental (ARA VA DE BO NÚMEROS) i la tercera sobre la resolució de problemes (ARA VA DE BO PENSEM).

Els dijous al matí tota l’escola feia L’ARA VA DE BO, per tal d’afavorir els canvis d’alumnat als nivells que els pertocava.

La metodologia de l’ARA VA DE BO LLETRES es basa en treballar i sistematitzar l’ortografia a partir de dictats preparats. A l’ARA VA DE BO NÚMEROS es treballa a partir de bateries d’operacions per sistematitzar i millorar l’agilitat mental en sumes, restes, multiplicacions, divisions, potències i bateries de 10 problemes de càlcul mental . A l’ARA VA DE BO PENSEM es treballa la resolució de problemes tenint en compte les tres passes : plantejament, operacions i la resposta com a interpretació de les operacions.

Al segon any del projecte, s’introdueix l’ARA VA DE BO PARLEM on es treballa d’una manera sistemàtica i conscient l’Expressió Oral des de 3 anys fins a 6è de primària.

Al llarg dels cursos, l’ARA VA DE BO LLETRES es diversifica afegint  ARA VA DE BO ENTENEM, on es treballa la comprensió lectora; i l’ARA VA DE BO NÚMEROS es diversifica afegint l’ARA VA DE BO LÒGICA.

Als darrers cursos els ARA VA DE BO LLETRES/ENTENEM i ARA VA DE BO NÚMEROS/LÒGICA, s´han transformat en ARA VA DE BO AMBIENTS i ARA VA DE BO REPTES. On, de manera transversal i barrejats en comunitats (I3-I4-I5, 1r-2n-3r, i 4t,5è-6è), es treballen els aprenentatges de competències i les pedagogies posant l’alumne en el centre del procés d’aprenentatge per poder treure el millor de cadascú, des d’una perspectiva basada en els valors, les emocions i la motivació constant. Cada comunitat passa per diferents ambients i reptes com: Art i creativitat, Teatre, Escriptura, Stories-Library, Programació vídeo jocs i històries animades, Robòtica, Hort, Experiments científics, …

Enllaç a Documents i presentacions.