ELS JOCS FLORALS RURALS

A la primavera del 2021 totes les nenes i els nens de l’escola vam participar en el concurs literari per infants i adults, els Jocs Florals Rurals.

Un dels objectius del certamen, és posar en valor el món rural, un món vital per la nostra existència, ja que la flora i la fauna són imprescindibles per la subsistència del planeta i de l’ésser humà. Un ecosistema sense vegetació, sense arbres i sense natura representaria un lloc amb una escassa concentració d’oxigen necessari per viure. I perquè se sap que darrera de cada productor hi ha una història, una manera de ser, una manera de fer, una tradició i una economia que fa que els micropobles mantinguin la seva vida.

Les poesies i els relats presentats s’havien de penjar al blog de l’Associació de Productors Catalans i a les xarxes socials on els usuaris els podien llegir i posteriorment votar mitjançant un formulari. Cada correu electrònic esdevenia una votació vàlida per cada categoria i modalitat. Era, per tant, una primera fase de votació popular.

Un cop efectuada aquesta, els relats i poesies més votats passaven a la fase final, on els membres del jurat havien de llegir i votar l’opció més adient per esdevenir guanyador/a de cada categoria i modalitat. Estava format per personatges reconeguts: MHP Quim Torra, Jenn Díaz, Albano-Dante Fachín, Bernat Deltell, Montserrat Isern i Pep Coll.

Finalment va resultar premiada, en la seva categoria, l’alumna que ara fa segon de Primària, l’Emma Pubill Gort. Degut a la pandèmia i a la dificultat per  reunir gent de diferents llocs de Catalunya, a Torrebesses, el nostre alcalde i president de l’Associació de Micropobles, en Mario Urrea, va fer l’entrega del premi triat per l’Emma, el qual li va fer molta il.lusió!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *