Lola Casas

Jornada destacada a la nostra ZER amb la visita especial de Lola Casas a l’escola de Sarroca.

El seu carisma i les seves paraules van contribuir a fer del dia una experiència agradable i memorable per a tots nosaltres.

Gràcies per compartir la teva inspiració amb nosaltres!

EL FONS MARÍ

Avui, la visita de la Roser i la Clara, interpretant el conte “El fons marí”, ens ha recordat com en són d’importants les conseqüències de les nostres actuacions.

Hem de seguir reciclant correctament!

Dia de la dona i la nena científica

Cada 11 de febrer se celebra el «Dia Internacional de la Dona i la Nena en la ciència» amb què es pretén fomentar les vocacions científiques i visibilitzar el paper de la dona en l’ofici.

Per tal de potenciar la connexió i la interacció de científiques i ciutadanes tan properes, hem volgut convidar la Maria (mare del Ferran) a l’escola. La Maria és matemàtica, li apassiona l’estadística i dóna classes a la facultat de ciències de l’educació de Lleida.

Ens ha parlat i explicat que la Clara Grima (professora de Matemàtica Aplicada de la Universitat de Sevilla i protagonista) juntament amb un equip interdisciplinari d’investigadors, han descobert recentment descoberta una nova forma geomètrica que adopten les cèl·lules epitelials del nostre cos. Això, produeix una curvatura dels teixits què permet un millor diagnòstic dels tumors amb la finalitat de poder permetre una fabricació més exacta d’òrgans artificials. Aquesta forma geomètrica s’anomena ESCUTOIDE.

Amb la Maria hem pogut gaudir tot fent diverses activitats:

• Construir el nostre propi cub, amb les cares del nostre nombre,  fruita, color i esport preferits i el transport amb què anem a l’escola.
  • Hem programat com l’Ada Lovelace els robots “Blue Boots”.
  • Hem fet gràfics en tres dimensions amb els cubs que havíem construït, etc.

Ha estat divertit i interessant!