L’escola

A l’ escola de Torrebesses, actualment, hi ha dues plantes: la de baix i el primer pis.

A la planta baixa hi ha dues aules, la cuina, els lavabos i una sala petita per a guardar-hi material divers. L’ aula dels petits al migdia es transforma en menjador escolar, el qual és atès per una monitora.
Al primer pis, a la dreta, hi ha dues petites aules, dues sales per guardar-hi material, un lavabo i un aula petita. A la part de l’esquerra hi ha el despatx i una sala multiusos.

L’ edifici té unes finestres grans a la part de baix i al balcó de dalt, la qual cosa fa que l’ escola sigui molt lluminosa.

El nostre pati està envoltat d’ una tanca metàl·lica.
Hi ha també uns quants arbres, dos baldadors, una pista pavimentada on s’ hi pot jugar a futbol, bàsquet i practicar altres esports i jocs, una caseta de plàstic, un minigimnàs, un tobogan en forma de castell, un cuc i una estructura fets amb rodes reciclades, un aparcament per les bicicletes,  un petit hort i sorra, molta sorra amb la qual els nens i nen es diverteixen molt, especialment quan fa més bo i la poden barrejar amb aigua.

Tot  plegat contribueix a que sigui una escola acollidora i agradable, on s’ hi treballa i s’ hi aprèn a gust i de forma motivadora.

La nostra escola forma, juntament amb les d’ Alcanó, Alfés, Sarroca i Sunyer, la Z.E.R. l’ Eral. A més de les dues mestres tutores, hi  fan classe els mestres itinerants d’ Anglès, Educació Física, Educació Musical i Educació Especial i Religió. Sovint realitzem activitats i treballs  conjunts amb els altres pobles com ara la trobada setmanal dels dilluns a Sarroca dels alumnes de CM i CS per treballar conjuntament Anglès, Educació Física i Musical. També fem l’ Animació Lectora virtual, les sortides de la Castanyada, del segon i tercer trimestre i la Festa de Final de curs cada any en un dels pobles i moltes altres.