Benvolgudes famílies,
El passat 13 de maig es va publicar al DOGC la Resolució ECF/1687/2025, de 9 de maig, per la qual es regula el procediment de gestió de l’ajut directe en concepte de material escolar a favor de l’alumnat d’educació primària i secundària obligatòria de centres sostinguts amb fons públics en el curs 2025-2026, impulsat per l’Acord GOV/93/2025, de 8 d’abril (ref. BDNS 831653).
A continuació es detalla la informació més rellevant de la campanya:
- L’alumnat destinatari dels vals serà el matriculat el curs 2025-2026 en centres sostinguts amb fons públics, als ensenyaments d’educació primària i secundària obligatòria (inclosos els dels centres d’educació especial); i, per tant, també als cicles formatius de grau bàsic.
- La quantia de l’ajut és de 60 euros per persona beneficiària, que s’articularà mitjançant un sistema de dos vals de 30 euros cadascun per a la compra de material escolar, els quals s’han de bescanviar en els establiments comercials adherits a la plataforma que gestioni els ajuts.
- Els vals són personals i intransferibles. Tanmateix, els beneficiaris poden cedir, voluntàriament, un dels vals que rebin o tots dos, al centre educatiu al qual pertanyin, amb l’objectiu que aquest centre educatiu pugui fer compres conjuntes de material escolar per a l’ús del seu alumnat.
- Els vals s’hauran d’activar a través de la web valescolar.cat.
- Data límit per fer les compres: 30 de novembre.
- Cessió de vals a centres educatius: Del 16 de juny al 19 de setembre.
- Inici de la campanya: 16 de juny.

