3a Jornada de la Democràcia i Projecte Implica’t

El divendres 8 d’octubre celebrarem la 3a Jornada de la Democràcia. Aquesta data és molt important per la nostra escola perquè de P4 a 6è escollim els nostres representants d’aula. A través del projecte Implica’t expliquem la democràcia exercint-la i fem partícips a l’alumnat de la implicació personal com a part del procés del creixement personal i social.

Algunes de les característiques del projectes són:

– Treballar de manera transversal a tota l’escola i està adaptat per comunitats i per cursos, pensant en la millor seqüència didàctica per tal de respondre a les necessitats que tenen les diferents edats.

– L’explicar del procés democràtic a partir de la creació de candidatures, creacions de programes electorals, presentacions, defenses de les opinions i votacions dels representants d’aula.

– Fomentar l’autogestió del grup i la presa de decisions a nivell assambleari.

– Treballar la gestió democràtica, basada en el respecte, la igualtat i la tolerància .

– Potenciar l’autonomia dels i les alumnes, fent-los conscient de la importància d’involucrar-se en els processos de decisió, a partir de la reflexió i la posada en comú de les opinions.

– Creació de les assembles i l’autogestió de l’aula a partir de l’acompanyament dels docents.

– Contemplar activitats de grup classe, la Jornada de la Democràcia (8 d’octubre) i el dia del Debat (2n trimestre).