L’escola

L’Escola Tagamanent, és un centre públic d’infantil i primària, que es troba al municipi de La Garriga (Vallès Oriental). Tenim una metodologia oberta a les famílies, participativa amb la comunitat educativa i amb l’objectiu clar de posar l’alumne al centre de l’aprenentatge. Volem nens i nenes imaginatius, autònomes, democràtics, artístiques, sensibles  i que vegin el món amb una mirada crítica, que els permeti gaudir d’allò que volen i intentar millorar el seu entorn.

Per fer-ho, començarem a utilitzar els projectes i els centres d’interès. Ens organitzem a través de comunitats (petits, mitjans i grans) que ens ajudaran a compartir les necessitats i interessos dels nens i les nenes. També buscarem la globalització dels continguts i l’aprenentatge significatiu a través dels projectes finalistes.

Barem provisional de la preinscripció i Pla d’obertura juny 2020

Ja podeu consultar el llistat amb el barem provisional de l’escola Tagamanent:

Barem provisional de la preinscripció 2020/2021

Seguint les instruccions del Departament d’Educació, l’escola Tagamanent està redactant el Pla d’Obertura pel juny 2020. Properament penjarem el pla.

Us adjuntem a una infografia, consensuada per totes les direccions dels Serveis Educatius del Vallès Oriental IV, que ho resumeix, amb enllaços a la documentació oficial.

Infografia_plaobertura_valldeltenes

Mesures de contenció pel coronavirus

Degut a la mesura excepcional, ordenada pel Departament d’Educació, es suspenen les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars del 13 de març al 27 de març de 2020 (ambdós inclosos).

Aquest fet comporta l’ajornament de les portes obertes i de totes les activitats que el centre tenia programades per aquestes dues setmanes.

Les preinscripcions es poden fer telematicament a través de la pàgina web http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/estudis/obligatoris/. La sol·licitud de preinscripció, fins a dia d’avui, es podrà fer del 23 de març a l’1 d’abril (ambdós inclosos).

Us adjuntem la circular que hem tramès a les famílies sobre el tancament de l’escola: Mesures de contenció coronavirus

Per qualsevol dubte, podreu adreçar-vos al correu del centre: info@escolatagamanent.cat

Pregó Carnestoltes 2020

Ja tenim aquí el Carnestoltes!

Podeu veure el vídeo que vam fer clicant sobre la fotografia!

Moltes gràcies als representants d’aula que van elaborar, preparar i presentar el pregó 2020 de l’Escola Tagamanent.

L’hort biodinàmic de l’escola

Ja tenim els bancals del nostre hort biodinàmic!
Poc a poc, els alumnes de la comunitat de mitjans, amb l’ajuda de l’Oscar, fan que l’hort vagi prenent forma.
A través del coneixement de la permacultura, els alumnes van descobrint aquest conjunt de pràctiques que potencien l’agricultura sostenible,… Llegeix més»

Cantada d’hivern al Patronat

L’últim dia del primer trimestre, abans de començar les vacances nadalenques, vam volem compartir un moment especial amb tots els alumnes de l’escola i les seves famílies.
Vam realitzar la cantada d’hivern al Patronat de La Garriga. Enguany vam organitzar la festivitat pel matí, organitzada amb… Llegeix més»

Visita al Parlament de Catalunya

Emmarcat del projecte Implica’t, on es potencia i es practica la democràcia dins de l’aula, hem visitat el Parlament de Catalunya. Aquesta excursió ens permet conèixer les institucions de govern catalanes i segueix amb el projecte iniciat a 3r i 4t on es parla de les institucions del poble i de les comarques. Els alumnes de 3r i 4t van poder passejar-se i preguntar tot allò que van voler al personal docent del Parlament que ens va fer la visita.

També vam aprofitar la sortida a Barcelona per fer una visita guiada al Museu d’Història de Catalunya. 5è va fer una passejada per la història per tal de conèixer els avenços tecnològics i 6è va conèixer la història política de Catalunya.

Activitats ACE

L’Ajuntament de la Garriga ens proporciona cada any unes activitats culturals. Aquest primer trimestre ja hem assistit a unes quantes activitats que ens han agradat molt. Hem gaudit d’uns tallers que tenen com a principal objectiu la visualització de les dones en l’art durant el segle passat. Hem disfrutat d’espectacles de música i hem pogut veure obres de teatre adreçades als mes menuts.Durant el segon trimestre afegirem a la comunitat de petits perquè pugui gaudir d’aquestes activitats.

Jornada d’escacs

Des de fa uns quants anys l’escola porta a terme la setmana dels escacs. Aquest projecte, que entra dins l’àmbit matemàtic, ens apropa d’una manera més amena i divertida aquest joc que tantes vegades hem jugat. Estratègia, normes de joc, concentració, matemàtiques, disciplina i entreteniment es barregen per tal d’acostar els alumnes aquest joc tradicional.

Durant tota la setmana, els alumnes de la comunitat de grans han anat fent partides i el divendres s’han trobat tots junts al menjador per tal de fer unes partides comunes.

Festa de la Castanyada

El passat 31 d’octubre vam celebrar la Castanyera. Va ser una jornada de caminada (mitjans i grans) i de tallers (petits) per matí i de danses per la tarda (tota l’escola).
Enguany vam recuperar els balls tradicionals per celebrar aquesta festivitat.

Projecte Implica’t

El passat  24 d’octubre l’escola Tagamanent vam celebrarar la primera jormada de la democràcia. Aquesta activitat està inclosa dins del projecte Implica’t, que pretén fomentar l’educació democràtica de manera significativa als alumnes del centre. Aquest projecte té com a objectius:
-Fomentar l’autonomia dels alumnes, la gestió… Llegeix més»