L’escola

L’Escola Tagamanent, és un centre públic d’infantil i primària, que es troba al municipi de La Garriga (Vallès Oriental). Tenim una metodologia oberta a les famílies, participativa amb la comunitat educativa i amb l’objectiu clar de posar l’alumne al centre de l’aprenentatge. Volem nens i nenes imaginatius, autònomes, democràtics, artístiques, sensibles  i que vegin el món amb una mirada crítica, que els permeti gaudir d’allò que volen i intentar millorar el seu entorn.

Per fer-ho, començarem a utilitzar els projectes i els centres d’interès. Ens organitzem a través de comunitats (petits, mitjans i grans) que ens ajudaran a compartir les necessitats i interessos dels nens i les nenes. També buscarem la globalització dels continguts i l’aprenentatge significatiu a través dels projectes finalistes.

Il·lustració: Joan Turu

L’hort biodinàmic de l’escola

Ja tenim els bancals del nostre hort biodinàmic!
Poc a poc, els alumnes de la comunitat de mitjans, amb l’ajuda de l’Oscar, fan que l’hort vagi prenent forma.
A través del coneixement de la permacultura, els alumnes van descobrint aquest conjunt de pràctiques que potencien l’agricultura sostenible,… Llegeix més»

Cantada d’hivern al Patronat

L’últim dia del primer trimestre, abans de començar les vacances nadalenques, vam volem compartir un moment especial amb tots els alumnes de l’escola i les seves famílies.
Vam realitzar la cantada d’hivern al Patronat de La Garriga. Enguany vam organitzar la festivitat pel matí, organitzada amb… Llegeix més»

Visita al Parlament de Catalunya

Emmarcat del projecte Implica’t, on es potencia i es practica la democràcia dins de l’aula, hem visitat el Parlament de Catalunya. Aquesta excursió ens permet conèixer les institucions de govern catalanes i segueix amb el projecte iniciat a 3r i 4t on es parla de les institucions del poble i de les comarques. Els alumnes de 3r i 4t van poder passejar-se i preguntar tot allò que van voler al personal docent del Parlament que ens va fer la visita.

També vam aprofitar la sortida a Barcelona per fer una visita guiada al Museu d’Història de Catalunya. 5è va fer una passejada per la història per tal de conèixer els avenços tecnològics i 6è va conèixer la història política de Catalunya.

Activitats ACE

L’Ajuntament de la Garriga ens proporciona cada any unes activitats culturals. Aquest primer trimestre ja hem assistit a unes quantes activitats que ens han agradat molt. Hem gaudit d’uns tallers que tenen com a principal objectiu la visualització de les dones en l’art durant el segle passat. Hem disfrutat d’espectacles de música i hem pogut veure obres de teatre adreçades als mes menuts.Durant el segon trimestre afegirem a la comunitat de petits perquè pugui gaudir d’aquestes activitats.

Jornada d’escacs

Des de fa uns quants anys l’escola porta a terme la setmana dels escacs. Aquest projecte, que entra dins l’àmbit matemàtic, ens apropa d’una manera més amena i divertida aquest joc que tantes vegades hem jugat. Estratègia, normes de joc, concentració, matemàtiques, disciplina i entreteniment es barregen per tal d’acostar els alumnes aquest joc tradicional.

Durant tota la setmana, els alumnes de la comunitat de grans han anat fent partides i el divendres s’han trobat tots junts al menjador per tal de fer unes partides comunes.

Festa de la Castanyada

El passat 31 d’octubre vam celebrar la Castanyera. Va ser una jornada de caminada (mitjans i grans) i de tallers (petits) per matí i de danses per la tarda (tota l’escola).
Enguany vam recuperar els balls tradicionals per celebrar aquesta festivitat.

Projecte Implica’t

El passat  24 d’octubre l’escola Tagamanent vam celebrarar la primera jormada de la democràcia. Aquesta activitat està inclosa dins del projecte Implica’t, que pretén fomentar l’educació democràtica de manera significativa als alumnes del centre. Aquest projecte té com a objectius:
-Fomentar l’autonomia dels alumnes, la gestió… Llegeix més»

Benvinguts al curs 2019/2020

Ja hem començat! 👌
Després de donar la benvinguda als alumnes i a les famílies ens hem trobat per classes per escriure els nostres desitjos.El nostre el volem compartir amb vosaltres.
Volem que els alumnes tinguin un any ple de reptes que els facin créixer personalment i… Llegeix més»

Antiga pàgina web de l’escola

Com podeu veure, encara estem creant aquesta nova pàgina web de l’escola. Properament anirem donant contingut a la pàgina i esperem que sigui de la vostra utilitat.

Si cliqueu sobre la imatge podreu anar a l’antiga pàgina web de l’escola per si voleu recuperar documents, veure fotografies o llegir els articles que s’han anat elaborat en els darrers anys.