ORIENTACIONS GENERALS DURANT EL CONFINAMENT. EDUCACIÓ INFANTIL

Estimades famílies, l’equip de mestres d’educació infantil us volem fer arribar un seguit 

d’orientacions generals per aquests dies de confinament amb l’objectiu d’aconseguir passar 

aquesta situació tan excepcional el millor possible. 

Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps 

i activitats compartides amb l’adult. 

Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els 

quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que 

serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, 

envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura… 

Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden 

al desenvolupament de les seves capacitats. Per exemple: 

  • ACTIVITATS DE COMUNICACIÓ 

Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin 

de forma diferent… 

Mirar contes del web de TV3: Una mà de contes. 

Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, 

petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs… 

Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo. 

Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure). 

  • ACTIVITATS MOTRIUS: Fer cada dia una mica d’activitat física: ioga, ballar, fer circuits i 

recorreguts amb coses de casa, caminar imitant diferents animals, joc amb pilotes (passar- 

les, saltar-les…)… 

  • ACTIVITATS D’EXPERIMENTACIÓ: en podeu trobar alguns exemples a: 

Manual de experimentos 

Dinamiks 

Aprenent amb les mans 

Fer plastilina amb farina o pasta de sal. 

Invents amb material de rebuig 

  • JOCS DE TAULA: Parxís, sudoku, domino, trencaclosques, jocs de cartes, tres en ratlla… 
  • ACTIVITATS EN ENTORNS DIGITALS

Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com 

a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, 

com ho poden enriquir… 

Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox … i 

acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc. 

Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365 i la motxilla

Esperem que aquests dies ens passin el més ràpid possible a tots, ens retrobem a l’escola 

ben aviat i molta SALUT!! 

L’Equip de Mestres d’Educació Infantil 

Escola Soriano-Montagut 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>