Metodologia infantil

ESPAIS

Els espais estan destinats a l’activitat lúdica que demanen als infants una participació lliure,imaginativa i creadora; afavoreixen la interrelació i la comunicació i són el primer pas cap a la socialització. Els infants necessiten compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament, de convivència i de joc. Els espais responen a la necessitat que té l’ infant de conèixer els companys/es, de reviure lúdicament unes situacions quotidianes i poder experimentar, amb la seva pròpia activitat, els diversos rols que hi ha el seu entorn.
Esta metodologia permet que cada infant s’expressi en diferents llenguatges, tot potenciant les intel.ligències múltiples. El mestre actua com a guia, promovent les diferents situacions d’aprenentatge.

Els espais es realitzen barrejant alumnes de P3, P4 i P5. Aquesta interacció promou que els més petits aprenguin dels més grans, i en els més grans fomentem valors de responsabilitat cuidant i compartint amb els més petits. Es realitzen dos tardes a la setmana. Són de lliure circulació, cada alumne escull si vol anar als ambients del pis de dalt o del pis de baix. Una vegada es finalitzen cada alumne torna a la seua classe i es fa una explicació i valoració de l’ambient que ha anat.
Els ambients d’aquest curs són: disfresses i teatre, restaurant/ hospital, invents i construccions, artístic, biblioteca, titelles, llum i ombres, domèstic i mecànics i cotxes.

Clica als enllaços i trobaràs una breu explicació junt amb un vídeo.

ARTÍSTIC

INVENTS

COTXES I TALLER

HOSPITAL

SIMBÒLIC

LLUM

DISFRESSES

CONSTRUCCIONS

TITELLES

RACONS

Els racons són aquelles activitats que es treballen de forma continuada al llarg de tot el curs, però augmentant la seva dificultat, a mesura que els alumnes van avançant. Els racons són una alternativa que ajuda a l’infant a alternar el treball individual organitzat amb el treball individual lliure. Demanen als infants una participació activa, organitzada i estructurada, un procés d’elaboració i reflexió per part de l’infant.
Els materials i les propostes de treball que troba en ells possibiliten la interacció entre ell i l’entorn, que fa que la seva experimentació es basi en el bagatge que té per poder adquirir nous aprenentatges.
Els racons de treball responen a la necessitat que té l’infant de conèixer i utilitzar diferents objectes i material, manipular i experimentar amb els materials que li oferim.
Dins dels racons que treballem al llarg del curs trobem racons de matemàtiques i de llengua. A P3 també es fan activitats per desenvolupar la motricitat fina.
En el moment dels racons sempre hi ha dos mestres a l’aula. Es realitzen dos sessions setmanals.