Trobada Pedagògica: El treball per projectes. Xarxa EN21 Badabadocs

El dijous passat 23 de novembre, a l’Escola El Sol i la Lluna, va tenir lloc la Trobada Pedagògica d’Escola Nova  21: “Treball per Projectes”.

Escola Nova 21 és un moviment pedagògic que proposa una transformació del sistema educatiu amb un propòsit  dirigit a desenvolupar competències per  a la vida, promovent la millora contínua dels centres cap al marc d’escola avançada a partir de l’aprenentatge col·laboratiu i metodologies que possibilitin el canvi. El projecte compta amb el suport de la Fundació Jaume Bofill i la Diputació de Barcelona.

La nostra escola, des del tercer trimestre del curs passat, va passar a formar part de la xarxa local del Vallès Occidental Nord, anomenada “Badabadocs” , vam escollir aquest nom perquè el badabadoc  és un element identificatiu de la nostra comarca.  Val a dir que des del primer moment hem comptat amb el suport dels  Ajuntaments de les respectives localitats, Castellar del Vallès, Sentmenat, Sant Llorenç i Sabadell.

Les escoles i institut que formem part d’aquesta xarxa ens reunim cinc o sis vegades durant el curs, per  reflexionar sobre el propòsit de l’educació i els canvis que cal anar promovent a les comunitats educatives. Cada escola es troba en diferents moments d’aquest procés i aquestes sessions suposen una oportunitat per compartir i aprendre de centres amb diferents projectes educatius, diferents formes de titularitat i nivells educatius.

La jornada pedagògica d’aquest dijous és la resposta a les inquietuds que van mostrar els centres de la xarxa referent al Treball per Projectes.  Ens vam trobar al voltant de 50 mestres i professors,  per conversar i  aprofundir en aquesta metodologia, partint de les experiències de tres centres, Escola Josep Gras, Escola Ribatallada i Escola El Sol i la Lluna. Els altres centres que van participar a la trobada: Escola Nostra Llar, Escola Pia, Escola Sant Nicolau, Escola Taller Xalest, l’Institut Arraona i Escola Can Sorts.

L’estona de debat final va ser molt activa i enriquidora i tot i que queda molt camí per endavant va suposar una altra oportunitat per avançar en la nostra fita.