Els castellers venen a l’escola

El dia 25 de gener els castellers van venir a explicar als nens i nenes de 3r de l’escola Sentfores la cultura catalana dels castells.

Vam aprendre quines parts té un castell, per què serveix cada part i d’on venen els castells.

LA PINYA: la pinya és una part molt important dels castells perquè aguanta totes les parts. Hi poden haver-hi d’una a tres pinyes.

EL TRONC: el tronc també és una de les parts més importats per què sense tronc no hi ha castell. El màxim de pisos

que han fet en tot el món és 10 però els Sagals d’Osona n’han fet 9.

L’ENXANETA: l’enxaneta és el que marca que hem fet un castell.

La faixa es col.loca entre la cintura i la panxa. La camisa és de color carbassa i els pantalons són texans.

L’escurxador, els dosos i l’enxaneta porten casc.

Ens ha agradat molt aquesta activitat i esperem que tots els nens de 3r la segueixin disfrutant.

Nèlia i Clàudia