Història

És l’escola més antiga de Vic. Inicialment formada per dos mestres. Al 1959 es va construir un nou edifici al carrer de les escoles.

Al 1976 es va suprimir una aula i l’escola acollia alumnes de parvulari a 5è amb una sola mestra.

Aquesta situació es va mantenir fins al 1981, que es va incrementar amb una altra aula.

Al 1983 l’escola acollia alumnes de P3 a 8è tutoritzats per tres mestres.

Al 1986 el CEIP Sentfores s’agrupa amb 5 escoles més per treballar i realitzar activitats conjuntament. En aquell moment a l’escola hi havia 4 mestres i uns 60 alumnes aproximadament, amb un percentatge d’un 1% d’alumnat nouvingut.

Després de 4 anys de treball conjunt, al 1990 es constitueix formalment la ZER La Plana, formada només per l’escola de Gurb, del Gurri i la nostra. No és fins al 1994, moment en que l’escola ofereix el servei de menjador que, alumnes de Vic arriben al centre. L’increment de l’alumnat més considerable va ser al 2003 quan a través de la comissió d’escolarització ens va començar a derivar alumnat. Al curs 2005-06, quan l’escola ja comptava amb una línia complerta, es va desfer la ZER La Plana, només formada per nosaltres i l’escola del Gurri.

El curs 2006-07 estrenem nou edifici.