Colònies a Planoles

Hola famílies!

Dimecres, dijous i divendres de la setmana passada vam anar de colònies a Planoles, i vam poder gaudir de la companyia dels companys i companyes, les mestres i la natura, fent diferents activitats per a conèixer la fauna que s’hi troba.

El primer dia, després d’instal·lar-nos a les nostres habitacions i dinar, vam fer tres tallers per tal de conèixer quins animals viuen a la zona i quins rastres  d’ells es poden trobar.  En un dels tallers havíem d’aprendre a fer servir els binocles per aconseguir identificar diferents animals; en un altre havíem d’orientar-nos en un mapa i trobar les petjades de diferents animals i, un tercer per a conèixer diferents tipus d’animals descobrint el que mengen, on viuen, el seu pèl…

Després de jugar una bona estona i sopar a l’alberg, vam fer un joc de nit on, per parelles, ens havíem d’amagar i, els nostres companys i companyes ens havien de trobar escoltant molt bé el so que fèiem. Va ser molt divertit!

L’endemà, el dijous després d’esmorzar, vam anar a fer el Camí de Nevà on ens vam endinsar pel bosc buscant indicis del picot garser i altres animals i plantes. A la tarda, després de dinar, ens vam posar les botes d’aigua i vam anar al riu a comprovar si era un bon hàbitat per a la Merla d’aigua: vam veure si hi tenia menjar, el cabdal del riu i la temperatura de l’aigua. Vam ajudar-nos entre tots per poder donar resposta a la pregunta i alguns fins i tot vam caure a l’aigua i vam quedar ben xops!

A la nit, després de sopar, vam poder ballar una mica, tot i que ja estàvem força cansats.

L’últim dia de colònies vam començar a preparar les maletes i, abans de tornar cap a casa, vam anar a descobrir el poble de Planoles on havíem passat aquells dies. A partir d’un mapa vam poder veure els llocs més importants del poble mentre el nostre monitor o monitora ens explicava coses molt interessants. Finalment, vam dinar i vam agafar l’autobús cap a casa…quines ganes de veure les famílies i tornar a dormir al nostre llit!

Per veure totes les fotos de la classe de El gat amb botes feu clic a la imatge.

Per veure les fotos de la classe de L’Esquirol poruc feu clic a la imatge.

Per veure les fotos de la classe de Telma l’unicorn cliqueu a la imatge.