LES MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES

Les matemàtiques manipulatives són un model d’aprenentatge que consisteix a arribar al raonament lògic a través de materials manipulables i activitats lúdiques, convertint-se en una manera de preparar l’alumnat per a comprendre, experimentar, observar i manipular les matemàtiques del seu entorn, des d’edats primerenques, i aconseguint així múltiples beneficis. L’ús d’objectes i materials físics permet a l’alumnat convertir els sabers en una cosa tangible i experiencial.

La pràctica de les matemàtiques manipulatives aporta motivació, augmenta l’observació, permet experimentar amb els conceptes i veure la relació entre aquests, ajuda a desenvolupar habilitats de pensament lògic i resolució de problemes, i fomenta l’autoestima així com una major confiança de l’alumnat respecte de les seves habilitats matemàtiques.