Celebrem el dia mundial de la poesia

El passat dimecres, 21 de març, l’alumnat de 4t de primària de l’Escola Pompeu Fabra de Sant Adrià de Besòs van fer una activitat per celebrar que l’endemà, el dia 22 de març, era el dia mundial de la Poesia.

L’activitat va consistir en passar el matí a la Biblioteca Font de la Mina, on ens vam dividir en dos grups per realitzar les dues activitats programades per torns:

La primera part del matí, mentre un dels grups gaudia de l’exposició sobre poesia que ens havien preparat les bibliotecàries, els nenes i nenes de l’altre grup els explicaven a les bibliotecàries el funcionament de la biblioteca de la nostra escola i algunes de les activitats que fem: el catàleg ePèrgam i el préstec de llibres, el passaport lector, el padlet de recomanacions, l’activitat de booktubers, les activitats de recerca per treballar la competència informacional… S’ho havien preparat molt i els va quedar molt bé.

La segona part del matí, els dos grups ens vam distribuir per diferents espais de la biblioteca i vam poder dedicar un temps a crear la poesia que presentaran als Jocs Florals de l’Escola!

ARA VE EL MILLOR!

El dia anterior, l’alumnat havia escollit poesies dels llibres de poesies de l’escola, les havia imprès, retallat i decorat a mà.  Així que, per la tarda, després d’un bon dinar al passeig fluvial i una mica de jocs, l’alumnat de tot Cicle Mitjà (3r i 4t) ens vam reunir a la Plaça de la Vila de Sant Adrià i vam començar a repartir aquests retalls de poesies a la gent que passava pel carrer.  Els vam regalar poesia en motiu de la celebració del dia mundial de la Poesia.

Un cop tots reunits a la Plaça de la Vila, vam agafar l’altaveu i un micròfon i vam organitzar un recital de poesia a l’aire lliure en què l’alumnat de 4t va poder recitar les poesies que havien creat al matí i l’alumnat de 3r també va recitar les poesies que havien fet al llarg de la setmana amb esforç i dedicació.

Va ser un dia molt agradable, amb bon clima, activitats interessants i paraules boniques. Les famílies que van assistir al recital ho van poder gaudir molt i van quedar encantades amb les produccions dels seus fills i filles. Aquí us deixem algunes fotos i vídeos de la jornada.