Qui som?

L’Escola Pompeu Fabra és una escola pública d´Educació Infantil i Primària i amb Unitats de Suport a l’Educació Especial que respon als criteris d’una nova educació pública:

La nova educació pública es fonamenta en una imatge positiva de l’infant, com a persona activa des del naixement, com un ciutadà o ciutadana amb un lloc en la societat, un protagonista subjecte de drets a qui la societat ha de respectar i donar suport.
La nostra escola es basa en l’educabilitat de tots els infants i postula que tots poden progressar, siguin quines siguin les dificultats derivades de condicionants socials, culturals, psíquics, mentals, físics. Ningú no té el dret de dir que un infant no progressarà mai. Tot infant, tota persona té dret que es tingui confiança en el seu esdevenidor.
La nostra escola reconeix la diversitat de famílies, la seva responsabilitat fonamental i el seu paper en l’educació dels infants que han fet néixer o han acollit, perquè esdevinguin persones i ciutadans, ciutadanes, d’una comunitat democràtica. Reconeix la important contribució de les famílies a l’educació i, a més, valora i acull la seva participació en el desenvolupament de l’educació pública i de la vida de l’escola. Però, reconeixent la seva competència i responsabilitat respecte a l’educació, la nova educació pública buscarà sistemes d’ajuda estructurada perquè totes les famílies puguin exercir el seu deure educatiu.
La nova educació pública contempla l’escola com la institució que garanteix l’accés de tothom a tot. Això significa que les escoles no poden separar els infants per cap concepte, ètnia, gènere, llengua, família, religió o creença. Cal que en totes elles s’aprengui a conèixer, respectar i conviure amb totes les religions i creences. Des de la perspectiva democràtica l’escola ha de ser inclusiva; la diferència, el pluralisme, hi esdevenen valors essencials.
La nostra escola demana un compromís potent de les i els educadors com a acompanyants dels infants en tot el procés de l’educació. Uns educadors diversos, imatge de la societat, però que comparteixen una mirada positiva d’infants i adults.

Els i les nostres educadores i educadors accepten comunicar-se entre ells i treballar conjuntament amb les seves companyes i companys, així com amb totes aquelles persones amb qui comparteixen la tasca educativa. La nostra creativitat s’estimula dins el marc d’un veritable treball en equip a l’escola i a través de l’intercanvi d’experiències, amb la creació de xarxes de col·laboració.
Els continguts de la nostra escola s’organitzen a partir d’allò que és absolutament necessari per exercir la seva ciutadania. Els continguts de la nova educació pública s’han d’ensenyar de manera que portin a l’emancipació, no s’han de presentar com a eterns i immutables, sinó com a construcció d’humanitat en el seu procés de personalitat pròpia.
Els nostres aprenentatges parteixen de metodologies que respecten la dignitat i la llibertat dels infants. A mesura que l’infant creixi i que ho pugui assumir, participarà en l’elecció de les seves metodologies.
La nostra escola defineix la participació com un valor essencial, l’expressió democràtica d’una responsabilitat col·lectiva i un interès públic. En la nova educació pública, tota autoritat es basa en la competència, la responsabilitat i la participació. Participació és construcció d’un projecte comú, que demana reflexió sobre el significat, el valor i la pràctica de l’educació.

“Hem d’aconseguir que les persones siguin responsables de les seves eleccions, no de les seves circumstàncies”                                                                                                                             J. RAWLS

L’Escola Pompeu Fabra és una escola pública d´Educació Infantil i Primària i amb Unitats de Suport a l’Educació Especial.

pompeu2