TRANSFORMANT EL NOSTRE PATI EN UN ESPAI DE CONVIVÈNCIA

“TOTS SOM IGUAL DE DIFEяENTS”, aquest és el lema de la nostra escola escollit entre tots els membres de la nostra comunitat educativa. És el producte de molts anys de treball i de canvi per anar fent de la nostra escola, una escola molt més inclusiva, on tots els infants se sentin escoltats i estimats.

I és per això, que creiem fermament que hem d’anar més enllà d’entendre la inclusió només com a inclusió escolar, adaptant les situacions d’aprenentatge a les necessitats educatives dels/de les nostres alumnes. Quan parlem d’una educació inclusiva, estem parlant també d’inclusió social.  La veritable escola inclusiva és aquella que té una visió molt més global del significat de la paraula “inclusió” abraçant tot el temps que els infants passen a l’escola.

Fruit d’aquest procés de reflexió, ja des del curs passat, hem començat a fer canvis en el funcionament dels patis de l’escola. No ens podem oblidar de les necessitats emocionals del nostre alumnat a l’estona de pati. Hem de vetllar perquè tots i totes tinguin l’oportunitat de poder relacionar-se i jugar amb els iguals.

D’entrada, ja hem establert un calendari dels dies de pati amb pilota o sense pilota, la zona de chill-out on poder jugar de forma més relaxada, la taula de ping-pong, les taules de fusta per jugar a jocs de taula, el pati amb música dels divendres…

I seguim amb moltes més idees sempre amb l’objectiu de seguir fent de la nostra escola un lloc en el qual tots els infants tinguin les oportunitats que necessitin per a poder-se desenvolupar plenament.

Equip SIEI