Racons de Mates a EI3

A l’escola fem racons de mates. A l’hora de plantejar l’aprenentatge de les matemàtiques ens plantegem  activitats  que persegueixen fomentar en els nens un aprenentatge de les matemàtiques lligat a les seves pròpies vivències, que parteixi de les seves capacitats d’intuïció, de raonament i de creativitat. Treballem en petits grups, amb material manipulatiu de suport i donant cabuda a les aportacions i reflexions dels propis infants. El que més importa és generar el dubte en els alumnes, plantejar-los situacions “problemàtiques” amb sentit, fomentar les seves interpretacions, deixar fluir el diàleg, conduir-los a que extrapolin la norma.