Història

El municipi de Gelida  està format pel nucli urbà i unes urbanitzacions i barris que l’ envolten com són: el Puig i la Valenciana, Martivell, Casa Blanca i Sant Salvador.

Gelida és un poble envoltat per un entorn natural envejable i ben comunicat amb Barcelona, la qual cosa està fent que l’arribada de famílies buscant un ambient tranquil i sa per elles i els seus fills sigui un moviment continu que fa que la població de Gelida estigui augmentant en els últims anys de manera considerable.

L’entorn natural de Gelida és un dels grans objectius del poble : mantenir-ho,  respectar-ho … és obligació de tots perquè en puguem gaudir molt temps d’aquesta realitat.

Tot  això, juntament amb la implantació de noves indústries en el municipi el fan atractiu i engrescador per l’ arribada tant de nouvinguts de fora de Catalunya com del nostre propi país.

La població de Gelida se situa actualment al voltant dels 7.000 habitants  , la majoria del quals pertanyen a una classe socio-econòmica mitja, tot i que també hi ha famílies en situació difícil i amb problemes de recursos.

Aquest creixement a Gelida està comportant l’ arribada de moltes persones i famílies que ocupen les noves construccions d’habitatges i que obliguen a adaptar i augmentar els serveis . Per exemple s’ ha fet necessària la creació d’ una escola nova de primària per poder absorbir el volum d’infants d’edat escolar del municipi.

És un municipi  actiu en activitats culturals i de lleure ja que compta amb diverses associacions culturals que dinamitzen i mantenen viva la cultura del municipi.

També des dels Patronats i altres estaments s’organitza una gran oferta d’activitats esportives , d’esplai… que promouen la participació de nens , joves i adults en activitats, esports.. grupals que col·laboren entre altres en la cohesió social al Municipi i assegurar hàbits saludables en la població de diferents franges d’edat.

També participem en un Pla Educatiu d’Entorn que és una ajuda a treballar en xarxa diferents sectors del Municipi en pro d’ un desenvolupament social positiu , el treball de cohesió i integració , aconseguir l’ èxit educatiu per a tots els alumnes… tot compartint recursos, fomentant el voluntariat , compartint objectius i maneres de fer…