VISITA A L’ESCOLA LLOTJA DE SANT ANDREU DEL PALOMAR

Dins el projecte “EL NOSTRE BARRI, ST ANDREU DEL PALOMAR” hem visitat l’ESCOLA LLOTJA.
ESCOLA SUPERIOR DE DISSENY I ART
L’Escola Llotja té dues seus, ubicades als barris de Sant Andreu i de Sarrià.
Ofereix un gran ventall de cicles formatius de grau mitjà i superior, així com màsters centrats en els camps de les arts gràfiques i el disseny que inclouen quatre especialitats: disseny gràfic, disseny d’interiors, de moda i de producte.
– Nosaltres hem visitat els tallers de forja, fusteria  i cerámica i ens han semblat fantàstics!!!  Qui no vol ser artesà, de professió?
UNA ESCOLA HISTÒRICA
Però encara que pugui semblar radicalment moderna, aquesta escola té una llarga tradició que es remunta al segle XVIII i que la converteix en la més antiga de les escoles de disseny de l’Estat espanyol i una de les més antigues d’Europa. Va ser creada l’any 1775 per la Junta Particular de Comerç de Barcelona, i les primeres aules es van instal·lar al pis de dalt de la Llotja de Mar, d’on prové el seu nom.
L’objectiu era formar dibuixants que dissenyessin estampats per a la indústria tèxtil, però ben aviat l’escola va créixer i els estudis van ampliar-se a altres àrees. Va ser així com va esdevenir la fàbrica d’artistes més important de Catalunya
Actualment, de la Llotja procedeixen dissenyadors de gran vàlua, il·lustradors i altres artistes plàstics que contribueixen dia a dia a augmentar el prestigi d’aquesta institució.

p1140227web