Atenció a la Diversitat (AD)

A l’escola Mestre Enric Gibert i Camins, l’Atenció a la Diversitat (AD) i el camí cap a la
inclusió són indiscutibles i formen part d’un procés sense fi. És un valor afegit propi
que comporta centrar l’atenció en reduir o eliminar barreres per a l’aprenentatge i
partir de la realitat de l’infant, de com és i com està segons el seu cicle evolutiu. Cada
alumne/a és diferent i, com a tal, l’acceptem, l’ajudem a progressar tenint cura del
ritme d’aprenentatge personal, vetllem per la seva autonomia i socialització i li donem
les eines necessàries per assolir un bon i continu aprenentatge.

Comptem amb un plantejament d’organització escolar flexible. A l’igual que la societat i
els seus individus, l’escola està sempre en constant evolució i, dins d’aquesta, hi ha la
flexibilitat d’espais, de classes, de grups i de recursos.

Les nenes i nens de l’escola en funció de les seves necessitats disposen de diferents
recursos a l’escola. El plantejament és que tots els infants siguin atesos de la manera
més individualitzada possible tenint en compte les seves particularitats. A l'escola es
prioritza l’atenció a dins l’aula dels infants amb dificultats d’aprenentatge, tot i això en
ocasions es treballa en petit grup o de manera individual si es considera adient, a
l’aula d’atenció a la diversitat.

També disposem del SEP (Suport Escolar Individualitzat) que es dut a terme per les
mestres d’EE i altres membres del professorat, i es treballa amb aquells alumnes que
necessiten un reforç per poder seguir els seus aprenentatges satisfactòriament.

És molt important a l’escola la Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD). Aquesta
Comissió coordina les accions i prioritats per a l’atenció a la diversitat de l’alumnat,
concreta l’organització, ajustament i seguiment dels recursos de què disposa el centre
i de les mesures adoptades, fa el seguiment de l’evolució de l’alumnat amb necessitats
educatives especials i específiques i proposa, juntament amb els tutors/es, els plans
individualitzats, si s’escau.
Formen part d’aquesta Comissió el director i la cap d’estudis del centre, les MEE
(atenció a la diversitat + SIEI), l’educadora de l’aula SIEI, els coordinadors de cicle i,
de manera més específica i puntual, la treballadora social de serveis socials. També
compta amb la professional de l’equip d’assessorament psicopedagògic (EAP) que
intervé en el centre.