EDC – Estratègia Digital de Centre

Sites de l’Estratègia Digital de Centre del Mestre Gibert

Introducció:

L’Escola Mestre Enric Gibert i Camins, és un centre públic d’Educació Infantil i Primària, situat al barri de Sant Andreu de Barcelona.  (Veure més)

Intencions: El present Pla té una previsió d’execució de tres cursos escolars iniciant-se al curs 2022-2023, durant aquest temps: la comissió digital serà la principal impulsora i l’encarregada de fer el seguiment d’aquest projecte per tal de fer les modificacions oportunes si s’escau.. Aquesta EDC ha passat per claustre i consell escolar per a la seva aprovació.

En els darrers anys s’ha anat augmentant, de forma progressiva la dotació informàtica del centre, amb ordinadors, portàtils, ipads, material de robòtica, panells digitals… També hem desenvolupat l’EDC portant a terme les fases de diagnosi, extretes a partir d’enquestes de l’àmbit de la UE:

• “Selfie” – Situació digital de l’escola (mestres, alumnat i equip directiu)
  • “Selfie for teachers” – Competència digital dels mestres (mestres)

Gràcies a aquestes enquestes, a més dels indicadors anuals que ja tenim dins el centre, hem detectat els punts fort i febles, a partir dels quals s’han determinat actuacions dirigides a que les TAC siguin presents en tots els àmbits del centre i quedin integrades dins del PEC:

Objectius:

• Planificar, seqüenciar i coordinar tot el procés de competència digital de l’alumnat, a totes les àrees i àmbits, tenint en compte la inclusió educativa i les diferents tipologies d’avaluació
  • Organitzar la cultura digital del nostre centre
  • Millorar l’acolliment digital del professorat i l’alumnat
  • Vetllar per la competència digital docent

Actuacions:

Objectiu 1:

• Recollida de les activitats relacionades amb la competència digital que es realitzen a cada equip docent
  • Actualització els tallers de robòtica (criteris d’avaluació de la competència digital)
  • Reflexió i comprovació que el centre treballa totes les competència digitals del nou currículum.
  • Definició de la rúbrica d’avaluació de la competència digital per cada nivell.

Objectiu 2:

• Assistència a formacions sobre la seguretat, usos legals, protecció de dades i drets d’autor
  • Canvi del sistema de publicació al Noodes i a les xarxes socials del centre.
  • Creació d’un document/tutorial sobre les Llicències Creative Commons, per tal que el professorat les implementi a l’inici dels projectes.

Objectiu 3:

• Creació del document del pla d’acollida digital del professorat
  • Creació del document del pla d’acollida digital de l’alumnat
  • Assignació d’una persona de suport digital (tutor) d’aquell mestre nou al centre durant el 1r trimestre d’estada al centre.

Objectiu 4:

• Creació i impuls d’un sistema de recollida transversal d’apps, pàgines…
  • Claustre d’inici de curs per coordinar-nos i veure bones pràctiques/novetats en activitats digitals
  • Incentivar la participació dels docents novells del claustre en formacions digitals, metodològiques i de noves tecnologies, tant al centre, com fora d’ell.