Puntedu-Biblioteca escolar

LA LECTURA, FONT DE PLAER I CONEIXEMENT

La nostra escola porta el distintiu de centre innovador pel projecte1“Punt-edu biblioteca escolar”. Aquest projecte es  duu a terme des del curs 2006-07 i  pretenem:

• Potenciar el gust per la lectura.
  • Fer de la biblioteca de l’escola un espai d’aprenentatge i de recursos a l’abast de tota la comunitat. Tenim catalogats més de 6000 documents (llibres, CD, làmines…)
  • Implementem el PROJECTE MANENO. Podeu veure les  activitats de mediació lectora  a la nostra web: Cliqueu a l’enllaç, aquesta activitat la realitza una experta, podeu accedir a la seva web a través del següent enllaç: MANENO

2 L’horari dels alumnes contempla        sessions de lectura diària a la            biblioteca o  a la classe.

Hi ha servei de préstec dins i fora de    l’horari lectiu. Per això tots els alumnes  disposen d’un carnet de la biblioteca.

L’ AFA organitza la biblioteca  perquè  estigui oberta diàriament  per  a tots els alumnes de 16:30 a 18:30h.

Des de la Biblioteca s’organitzen un seguit d’activitats  per dinamitzar el plaer per la lectura:

• Maletes viatgeres ( P3, P4 i P5) i Maletes de l’Alfi (1r, 2n i 3r)   3
  • Rodallibres ( 4t)
  • Concurs “Nosaltres   preguntem, nosaltres   responem” (5è i 6è)
  • Ximixesca: portal per al   foment de la lectura i la  comprensió lectora.
  • Apadrinament lector.
  • Exposicions temàtiques i recomanacions de llibres. 4
  • Documentació de projectes.
  • L’autor ens visita…( Lola   Casas, Care Santos,   Ricard Bonmatí, Pere   Marti, Carles Sala,
  • Enric Lluch, Mercè Arànega, Pilarín Bayes, ….)
  • Pàgina web amb accés al catàleg, novetats, recomanacions i guies de lectura.

30 minuts de lectura diaris

Al curs 2018-19 es van actualitzar les biblioteques d’aula per a tota la Primària. Durant mitja hora diària de lectura, tots els infants tenen l’oportunitat de mirar, tocar, remenar, llegir i gaudir d’una selecció de llibres del fons de la biblioteca: còmics, poesia, contes…..i una acurada tria de nous llibres de coneixements!!!

A continuació teniu un article de la nostra web on es veuen les nostres biblioteques d’aula: Cliqueu a l’enllaç