Tractament de la Llengua anglesa

L’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera és una de les prioritats de l’escola, que s’inicia a P3 i continua al llarg de tota l’Educació Primària, augmentant l’exposició a la llengua de manera gradual.

Som escola GEP (Grup d’experimentació del plurilingüisme) i per tant, no només s’ensenya la llengua anglesa com una àrea en sí mateixa, sinó que s’imparteixen altres àrees en llengua anglesa. Fem AICLE (aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera) des de P3 fins a 6è, a les àrees de psicomotricitat, plàstica i coneixement del medi natural.

L’aprenentatge de l’anglès es reforça també amb activitats complementàries de dansa, teatre, colònies… amb referents nadius,  sempre que sigui possible. Els darrers dos anys hem pogut gaudir d’auxiliars lingüístiques dels Estats Units, per a realitzar grups reduïts de conversa.

EDUCACIÓ INFANTIL

Llengua anglesa:

L’objectiu principal és desenvolupar la competència oral, com a eina de comunicació. Per tant, la llengua anglesa esdevé un instrument de comunicació, on els/les alumnes s’hi familiaritzen amb la llengua, i l’utilitzen per a fer petites produccions orals i senzilles, relacionades amb el seu entorn més proper, i amb els projectes  d’aula. Els alumnes van descobrint les paraules i les estructures d’una manera global i significativa.

Es fan sessions amb tot el grup, i sessions amb mig grup, per poder atendre millor les necessitats de cadascú.  L’aprenentatge de la llengua anglesa es fa de forma activa i vivencial, a través de les rutines diàries, l’explicació de contes i històries, els jocs, les cançons, les rimes, els roleplays senzills, total physical response.

Espais d’aprenentatge:

S’organitzen també,  dos cops per setmana, espais d’aprenentatge ,  on els alumnes de tot infantil treballen barrejats. Aquests espais  són:

–Let’s move: aprenen vocabulari bàsic de les accions, les parts del cos, la roba, les rutines a través del joc, la música  i el moviment.

–Let’s play: interaccionen oralment i aprenen formes bàsiques de comunicació a través del joc simbòlic a la ludoteca.

Aicle -Clil (Psicomotricitat)

Per acabar de completar l’aprenentatge de l’anglès, un cop per setmana, cada grup-classe  fa una sessió de Psicomotricity, on es treballen les formes de salutació, les rutines, l’escalfament, el joc,  el moviment, la creativitat, la imaginació, el respecte pels materials, les relacions i les emocions.

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Àrea de llengua anglesa:

A l’Educació Primària es desenvolupen les destreses comunicatives a partir d’un context significatiu on es potenciï la interacció oral entre l’alumnat. Fem  sessions en gran grup i amb grups desdoblats de listening and speaking, per a treballar l’expressió i la comprensió oral.

La metodologia que s’utilitza és mitjançant l’ús de jocs, reàlia, flashcards, role plays, audicions,  cançons, diàlegs, vídeos, representacions, històries, lectures, tauletes i aplicacions digitals engrescadores… La dinàmica és molt activa i participativa.

Per a l’alumnat més gran, a mesura que van tenint un domini més ampli de la llengua, s’organitzen també sessions per a treballar la comprensió i l’expressió escrita.

A l’Educació Primària es desenvolupen les destreses comunicatives a partir d’un context significatiu on es potenciï la interacció oral entre l’alumnat. Fem  sessions en gran grup i amb  grups desdoblats de listening and speaking, per a treballar l’expressió i la comprensió oral.

Gust per la lectura:

Setmanalment fem una sessió de 30 minuts on els alumnes trien i remenen llibres i revistes en anglès, per gaudir de la lectura. Aquestes sessions van variant al llarg del curs entre, lectura individual, lectura col.lectiva, lectura d’experts, i comentari de llibres.

Aicle-Clil ( Art – Science – Physical Education)

Entenem que la llengua estrangera s’aprèn millor quan s’utilitza de forma contextualitzada, per tant ja fa anys que  al llarg de tota la Primària, les àrees de plàstica i coneixement del medi natural s’imparteixen en anglès (AICLE-CLIL)

• Tallers de plàsticaDe primer a sisè,  setmanalment l’alumnat del cicle es barreja per  anar a diferents tallers de plàstica . Es treballa el volum, el color, el dibuix i la robòtica.  Dos d’aquests tallers són en llengua anglesa. Al llarg de la Primària els/les alumnes faran sis tallers diferents de plàstica en anglès.
  • Physical Education: Els alumnes de 1r i 2n, realitzen dues sessions setmanals d’educació física.

L’objectiu de l’escola és fomentar l’ús d’aquesta llengua en una situació molt diversa a la que es viu a l’aula d’anglès, on els nens i nenes es familiaritzen amb expressions i vocabulari propi de les sessions d’educació física (parts del cos, normes i estratègies, els noms dels materials, jocs i esports practicats, etc).  El segon objectiu és donar continuïtat a la psicomotricity que fan a l’etapa d’educació infantil.

• Science : Els alumnes de 3r a 6è  treballen unitats de medi natural en anglès, setmanalment, i en grups reduïts.  Aprenen de forma contextualitzada i pràctica, ja que hi ha la necessitat d’utilitzar l’anglès per a comunicar-se,  investigar, fer experiments, descobrir, fer hipòtesis, prendre decisions… cosa que provoca que l’aprenentatge sigui  més proper i significatiu, donant-li un valor afegit. Se li dóna màxima importància al treball cooperatiu i en grup, a l’expressió oral, a l’experiementació, l’observació, la recollida de dades i la formulació de conclusions, seguint el mètode científic.

Les unitats que es treballen són:

• Tercer: Water in Nature- Plants- Food and Nutrition

• Quart: Organs and Systems in the Body- Materials and Properties- The Solar System

• Cinquè: Extreme Earth- Meteorology- Vertebrates and Invertebrates

• Sisè: Electricity and Energy- Flowering Plants- Matter and Substances.