El dia internacional dels drets de la infància, 20 de novembre

Avui dia 20 de novembre es commemora el dia internacional dels drets de la infància, i el team 5è hem reflexionat sobre tot allò que creiem imprescindible per a educar des de la justícia, la llibertat i l’amor. A més, hem parlat dels drets dels infants i que en molts llocs es vulneren diàriament.

Entre tots vam proposar portar una samarreta de color rosa per als nens i de color blau per a les nenes per fer entendre que tant els nens com les nenes tenen els mateixos drets, un crit a la igualtat:

“Els nens i nenes de 5è, avui hem quedat d’acord perquè, les nenes vagin amb samarreta blava, i els nens amb samarreta rosa.

Ens hem vestit així pels drets dels nens/es. Per exemple, anar a l’escola, hi ha molts nens que encara no hi poden anar. Pensem que el més important, és que els nens puguin anar a l’escola per relacionar-se amb altres nens i nenes i per aprendre coses noves.

Fem això pels infants que no poden anar a l’escola, perquè sàpiguen que els recolzem.”

Noa Margaride

“Jo crec que els nens i les nenes són iguals, i el rosa no és el color de les nenes ni el blau és el color dels nens. A les nenes li poden agradar el blau i als nens els hi pot agradar el rosa, només són colors.”

Ariadna Jiménez