Els nens i nenes de Barcelona gaudeixen amb El Joc Perdut des de casa

Joc Perdut. L’Ajuntament de Barcelona, a través de l‘Institut Barcelona Esports, convoca el proper,  dijous 28 de maig, coincidint amb el Dia Internacional del Joc, una sessió especial des de casa del projecte escolar en horari lectiu, El Joc Perdut

Així, els més de 5.000 nens i nenes que enguany participen en el projecte podran gaudir de la Jugada Final, l’activitat que posa punt final al programa, en aquesta ocasió, de manera telemàtica i des de casa. L’acció serà retransmesa per Betevé a les 9:50 hores.

El Joc Perdut és una activitat escolar en horari lectiu, emmarcada en el programa municipal L’Escola fa esport a la ciutat, que vol recuperar els jocs a l’espai lliure a la ciutat per a l’alumnat d’educació infantil. El seu objectiu és fomentar el joc compartit i l’establiment de noves relacions d’amistat entre els infants, facilitant que es relacionin amb altres centres educatius. Enguany, la 25a edició de l’activitat, hi participen 5455 alumnes de 222 grups de P5, provinents de 148 escoles de la ciutat.

El programa consta de tres fases diferenciades. Inicialment es fa la formació al professorat on es donen els recursos didàctics per a poder treballar els jocs. Seguidament, els professors apliquen els recursos i posen en pràctica el repertori de jocs. Finalment, es celebra la Jugada Final, on l’alumnat es troba en un espai de la ciutat de Barcelona (generalment parcs) i juguen conjuntament amb els altres centres educatius, activitat que enguany s’ha hagut d’ajornar fins a nou avís i se celebrarà des de casa.