L’ESCOLA CASAS, CENTRE AMB PROGRAMA ESPECÍFIC D’AUDICIÓ I LLENGUATGE AMB L’OPCIÓ EDUCATIVA ORAL

A Barcelona hi ha diversos centres educatius ordinaris amb programa específic d’audició i llenguatge, el que anteriorment s’anomenava centres d’agrupament. Aquests centres escolaritzen de forma preferent alumnat amb pèrdua auditiva.
L’objectiu d’aquest programa és la plena inclusió de l’alumnat sord en el centre per assolir les competències bàsiques amb igualtat d’oportunitats.
Aquests centres disposen d’un Suport Intensiu a l’Audició i Llenguatge (SIAL) que, juntament amb el CREDA, ofereixen una resposta que s’ajusta a les necessitats educatives de l’alumnat amb sordesa.
Escolaritzar-hi un alumne sord  té clars avantatges tant per ell com per la resta d’alumnat:

• Millora l’autoconcepte de l’alumnat sord.
  • Proporciona més experiència al professorat del centre.
  • Afavoreix la relació entre les famílies  dels alumnes sords.
  • Facilita l’educació en valors.
  • Millora la coordinació entre els professionals i facilita l’organització de l’atenció
  • Possibilita l’atenció en grup.

El nostre centre ofereix l’opció educativa oral: Treballa en l’aprenentatge i desenvolupament exclusiu de la llengua oral parlada i escrita (català i castellà) i emfasitza l’educació de les restes auditives i la protetització primerenca.

Us fem l’enllaç a la pàgina del CREDAV on podeu trobar diverses guies per famílies que us poden interessar:

El meu fill té una pèrdua auditiva. Informació per a les famílies

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *