SETMANA BIO A L’ESCOLA MEDITERRÀNIA AMB SLOWFOODEDUCA I L’AJUNTAMENT DE CORNELLÀ: 18/9/23

El 18 d’octubre de 2023 a les 9,45 anirem als horts municipals dels jubilats a plantar la col paperina! Un projecte pioner de ciutat, del que formem part 10 centres educatius amb l’O.N.G. “Comunitat Slow Food  Educa” i que forma part de Slow Food Internacional, conjuntament amb 140 països. Aquest projecte té el suport de l’Ajuntament de Cornellà i hi estan implicat productors, xefs i el Parc Agrari del Baix Llobregat. La nostra escola n’és pilot i hem guanyat un premi de la Setmana Bio.

Aquest curs iniciem un programa de mobilitat sostenible,  esport saludable i alimentació de Km0. Així, uns representants de l’escola aniran a plantar als horts aquest 18 d’octubre, i uns altres aniran en bici a recollir les cols sobre el mes d’abril. També plantarem amb els avis d’una residència, amb eines especials per a persones amb dificultats motrius que ha cedit una empresa d’ortopèdia a @slowfoodeduca.

Després d’haver plantat la llavor de la col paperina, la traslladem una part a l’hort de l’escola amb l’avi Antonio (avi de la Leyre de P.5), per poder fer el taller de cuina amb els xefs de @SlowFoodEduca km0.

Aquests xefs vindran cap al mes de març, quan collim la col. I, l’altra part la plantem amb l’ajuda dels avis als horts municipals dels jubilats de l’Ajuntament de Cornellà.

Després de plantar la col paperina amb el planter de l’Albert Bou, recuperador de la Col Paperina del Parc Agrari, aquest 18 d’octubre farem una mostra gastronòmica amb un xef de referència de la ciutat: en J.M Parrado de Gram Facility Services amb pa de pagès del form Massana.

• Si cliqueu al dibuix us porta als actes oficials de la Setmana Bio, on hi veureu aquesta informació.