Metodologia

Per aconseguir una línia pedagògica i metodològica homogènia la nostra tasca es basa en:

Ambients d’Educació Infantil:

Són espais dissenyats per tal que infants de diferents edats juguin i experimentin junts a partir d’uns materials que desperten la seva curiositat i els porten a gaudir plenament del seu instint natural de descoberta. Darrera de cada ambient hi ha pensats uns continguts curriculars que l’infant ha de construir a partir del joc, la relació amb els iguals i l’acompanyament de l’adult. Aquest adult guia l’aprenentatge fent preguntes i suggeriments que estimulen el creixement individual i col·lectiu.

Projectes a Educació Infantil i a Educació Primària:

A E. Infantil l’àrea de Descoberta de l’Entorn i a E. Primària les àrees de Coneixement del Medi Natural i del Medi Social i Cultural es treballen mitjançant la metodologia per projectes. En els projectes basats en l’experimentació i el treball cooperatiu volem potenciar processos de modelització de coneixements clau, transferibles, tot desenvolupant de manera harmònica les diferents competències.

A més, al llarg del curs escolar, tots els grups/classe  fan un projecte interdisciplinari. En el seu desenvolupament hi participen tots els mestres del cicle tant tutors com especialistes i s’intenta lligar-ho amb una sortida.

Si s’organitza Setmana Cultural, normalment en cursos alterns, es treballa també mitjançant aquesta metodologia. Els temes  tenen relació amb el context general i tots els cursos treballen un mateix tema de manera transversal.

A E. Infantil també es realitza un projecte pel nom de la classe.

Racons de llengua a Cicle Inicial  i de matemàtiques a Cicle Inicial i Cicle Mitjà:

Fomenten l’autonomia, la iniciativa i l’autoregulació dels aprenentatges. L’autoreflexió sobre el treball realitzat i la consciència sobre el seu aprenentatge.

Respectar el desenvolupament individual: Tenint en compte el desenvolupament psicològic i admetent la diversitat de ritmes educatius i de capacitats intel·lectuals.

Impuls d’altres llengües: Introducció de la Llengua Castellana a partir de 1r d’Educació Primària. La Llengua Anglesa s’introdueix a Educació Infantil 3anys a partir dels Ambients.

Noves tecnologies: Integrant les tecnologies de la informació i de la comunicació en el procés d’ensenyament i aprenentatge i en l’avaluació de les diferents àrees del currículum.

Desenvolupament de les competències bàsiques: Formulant objectius i continguts de les àrees i plantejant activitats que facilitin l’assoliment de les mateixes.

Avaluació dels mètodes d’ensenyament i aprenentatge: Avaluació continua i global. A l’inici de cada curs escolar es passen les proves d’avaluació inicial. Proves de Competències Bàsiques a 6è de primària.