Projectes actuals

Projecte “Sharing to learn”:

És una experiència d’aprenentatge-servei en llengua anglesa.

Des del curs 2014-2015 la nostra escola participa en aquest projecte.

L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre l’alumnat de diferents etapes educatives i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitat l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals a l’alumnat participant.

Pla Individualitzat de Lectura

Consisteix en un conjunt de lectures programades en funció de les necessitats específiques de cada alumne/a. Es planteja per realitzar-se en la lectura del matí, prioritzant aquells 2-3 alumnes que presenten majors dificultats.

Apadrinament lector

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de cinquè que fan de padrins de lectura i els alumnes de P-5 d’ E. Infantil que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

Projecte de Biblioteca

La biblioteca escolar és un entorn d’aprenentatge que  potencia i dinamitza l’hàbit lector i l’ensenyament i l’aprenentatge de les diverses àrees curriculars.

Volem que la biblioteca escolar estigui al servei del foment de la lectura i de l’adquisició de les competències bàsiques, per això, un cop acabat el curs 18/19 el projecte de renovació de l’espai i dels llibres de la biblioteca aquest nou curs 19/2020 s’ha fet una distribució horària per tal que tots els cursos passin una sessió setmanal per la sala. Tanmateix els alumnes de 6è poden fer ús de la sala a l’hora d’esbarjo per a llegir, fer deures i/o fer consultes. La resta d’alumnes també poden llegir a l’hora del pati amb la iniciativa de la “bibliopati”.

Xarxa de Competències Bàsiques.

La Xarxa de Competències Bàsiques està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències a partir del treball per projectes als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d’autoavaluació.
L’escola participa en aquest projecte des del curs 2016-2017.

Projecte Psicoeducatiu km0/Slow Food Education Network

Estem realitzant aquest projecte que té com a objectiu promoure i desenvolupar l’educació alimentària i ambiental, tot introduint la sensorialitat i el gust com  a punt de partida, perseguint els valors de proximitat, sostenibilitat i el reaprofitament en l’alimentació. Alhora, persegueix la prevenció de trastorns alimentaris.

Projecte de robòtica – Edulab.

El Citilab, amb el suport de l’Ajuntament de Cornellà, col·labora amb la nostra escola en el marc del projecte Edulab, que té per objectiu fomentar l’ensenyament de la programació com a llenguatge transversal. El projecte preveu formació al professorat i la realització de diverses activitats a l’aula, on es treballen els continguts curriculars amb l’ajuda de la programació i la robòtica. Un d’aquests projectes preveu la construcció per part de l’alumnat d’una sèrie de robots educatius que faran servir des de l’etapa d’Educació Infantil fins a Primària. Participem en aquest projecte des del curs 18/19.

Xarxa d’escoles per la Sostenibilitat de Cornellà.

Des del curs passat formem part de la Xarxa d’escoles per la Sostenibilitat de Cornellà de Llobregat que té com a objectius:

• Disposar d’un espai d’intercanvi i reflexió sobre la pràctica educativa dels diferents centres educatius de la ciutat, tot incorporant-hi criteris socioambientals.
  • Incentivar i assessorar els centres educatius per a la implantació de projectes educatius que relacionin sostenibilitat i ciutat.

Centre formador.

L’escola és centre formador d’estudiants en pràctiques del grau de mestres d’Educació Infantil i Educació Primària.

També acollim alumnes d’informàtica en pràctiques de l’IES Esteve Terrades.