Petita història de l’Escola Mare de Déu de la Roca

Al juny de 1974 s’inicien les obres de construcció de l’actual Escola Mare de Déu de la Roca per a donar cabuda a alumnat que fins llavors estava escolaritzat a l’edifici de les escoles velles o antiga casa de la vila.

No serà fins l’any 1980 quan es realitza l’acte oficial de recepció de l’obra definitiva. Al mateix assisteixen: Alejandro Banyeres Vázquez, delegat provincial d’Ensenyament, Josep Grau Barberà, arquitecte i director de l’obra, Josep Maria Vilella Sanzo, director i aparellador i l’alcalde Josep Maria Aragonès Roca així com Rossend Clariana, com a director, professorat i famílies.

El centre (d’EGB en aquell moment) es posa en funcionament després de la Setmana Santa del curs 1977-78 amb una dotació de setze mestres i quinze classes ( 2 de parvulari, 8 de Primera Etapa (de 1r a 5è) i 5 de Segona Etapa (de 6è a 8è). Ja es disposava de servei de menjador.

El centre ha anat evolucionant al llarg dels diferents anys dins diferents marcs normatius i polítics (EGB, LODE, LOGSE, LOE, LEC…), amb diferents denominacions Col.legi, CEIP, Escola, amb uns canvis socials i familiars importants, amb la nova configuració de les etapes educatives que comporta la desaparició dels alumnes de 7è i 8è per a donar pas a la nova ESO i a la nova estructuració en Educació Infantil i Primària (formada per tres cicles educatius), amb la incorporació dels alumnes d’educació infantil (3 anys), amb canvis en el contingent de matrícula i en l’arribada d’alumnes nouvinguts de diferents països, amb l’aparició de noves tecnologies i nous professionals…

El curs 2002-03 vam celebrar amb diferents actes i amb molta il·lusió els 25 anys de vida de la nostra escola.

Pel centre durant aquests anys han passat molts mestres i moltes famílies de la població, algunes d’elles ja amb dues generacions i s’han generat al llarg d’aquests anys una munió de records i vivències que sempre els acompanyaran.

El 8 de juny de l’any 2019 l’edifici de l’Escola Mare de Déu de la Roca estava de festa! Vam celebrar els 40 anys!