Municipi i entorn

Som l’escola del poble i ens agrada sortir a conèixer tot el que ens envolta.
La nostra escola promou el coneixement de l’entorn municipal vinculant-se a la vida, costums i tradicions del poble mitjançant diferents programes, projectes i activitats amb associacions municipals.

El programa: Apadrinem el nostre patrimoni

Es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, del patrimoni cultural immaterial o del patrimoni natural, per part d’un centre educatiu. La finalitat del programa: Apadrinem el nostre patrimoni és fomentar la motivació de l’alumnat, com a protagonista del seu propi procés d’aprenentatge, a partir del treball interdisciplinari sobre els elements patrimonials de l’entorn. La nostra escola apadrina l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca.

El projecte: Un Jardí de pedres

Mont-roig del Camp és el primer municipi dels Països Catalans amb barraques catalogades com a Bé Cultural d’Interès Nacional. Aquest projecte té com a objectiu donar a conèixer el patrimoni de la pedra seca del nostre municipi a través de diferents manifestacions arquitectòniques: barraques, trones, marges… als nostres alumnes.

Associacions

Associació de Bitlles, Associació d’avis i àvies, Biblioteca Joan Miró, Centre Excursionista l’Areny, Grup Sardanista La Rotllana, Patronat de la Mare de Déu de la Roca…