Implicats amb el medi ambient

Estem compromesos amb el medi ambient i la sostenibilitat.

La nostra escola està sensibilitzada amb l’entorn natural, fomentant els hàbits saludables i el compromís amb el medi ambient.

• El distintiu d’Escola Verda atorgat pel Departament d’Ensenyament premia la nostra tasca de compromís amb el medi ambient i el foment d’hàbits saludables als nostres alumnes.

• Emmarcat dins del programa d’Escola Verda, participem al Pla de Consum de fruita a les escoles per a promoure els esmorzars saludables.
    • D’una banda, motivem els/ les alumnes que tots els dimarts i dijous portin fruita de casa per l’hora d’esmorzar.
    • També tenim durant tot el curs escolar setmanes que tots els alumnes de l’escola tenen fruita de temporada a la seva disposició que ha estat proporcionada per aquest citat programa.

• El curs escolar 2012- 2013 vam iniciar a la nostra escola el programa de reutilització de llibres de text per als alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior.

L’ajuntament de Mont-roig del Camp subvenciona part d’aquest projecte, emmarcat dins del programa d’Escola Verda.

L’AFA és qui s’encarrega de fer la revisió i l’acondicionament dels llibres de reutilització. Els tutors/ tutores tindran una llista amb els/les alumnes de la seva aula que s’han acollit aquest programa.

• L’escola té hort escolar. Tenir un hort al pati ens ofereix infinitat de possibilitats educatives amb alumnes de totes les edats; des d’aspectes tècnics o científics fins al desenvolupament dels sentits, de l’observació, de l’esperit crític, de la cooperació, del llenguatge… L’hort és un espai privilegiat per plantejar-se preguntes, formular hipòtesis i experimentar. Per això hi ha moltes escoles innovadores que aprofiten l’hort com a espai d’aprenentatge transversal, ja que a l’hort es poden tractar problemes reals que s’originen, es desenvolupen i es reformulen de manera natural.
    • A principi de curs s’enviarà a les famílies informació sobre com participar de l’hort escolar, adquirint verdura que s’anirà collint a un preu simbòlic d’1 euro.