Som l’escola del poble i ens agrada sortir a conèixer tot el que ens envolta.
Es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, del patrimoni cultural immaterial o del patrimoni natural, per part d’un centre educatiu.

La finalitat del programa: Apadrinem el nostre patrimoni és fomentar la motivació de l’alumnat, com a protagonista del seu propi procés d’aprenentatge, a partir del treball interdisciplinari sobre els elements patrimonials de l’entorn.
La nostra escola apadrina l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca.
Mont-roig del Camp és el primer municipi dels Països Catalans amb barraques catalogades com a Bé Cultural d’Interès Nacional.

Aquest projecte té com a objectiu donar a conèixer el patrimoni de la pedra seca del nostre municipi a través de diferents manifestacions arquitectòniques: barraques, trones, marges… als nostres alumnes.






