AULA DIGITAL

Vivim en una societat envoltada de pantalles (televisió, videojocs, Internet, cinema, mòbils…), sobresatura­da d’informació, de “soroll” i d’impactes emocionals, pensant que és pur entreteniment banal. No obstant, el missatge audiovisual és molt potent, va directament a l´inconscient de la persona, sense deixar temps pel raonament i crea així, en gran mesura, l’imaginari dels més petits i per tant la seva concepció del món i escala de valors.

Els nostres infants són nadius digitals, han nascut amb les noves tecnologies i en són usuaris habituals, però els hem d’ensenyar a fer‐ne un ús responsable i a saber racionalitzar i interpretar el llenguatge audiovisual perquè entenguin com els afecta. Estem convençuts que les pantalles tenen un gran potencial com a trans­missores de valors i de coneixement, com a eina pedagògica. De la mateixa manera que els professionals de l’audiovisual n’han de ser conscients i crear continguts responsables perquè les pantalles no només en­tretinguin sinó que també informin i eduquin. D’altra banda, els professionals de l’educació han de ser cons­cients del potencial de les pantalles, les TAC’s (Tecnologies d’Aprenentatge i Comunicació), en l’educació en coneixements i en valors dels nens, nenes i joves d’avui en dia. En temps de constant ús de les tecnologies, els docents han de saber com això transforma inevitablement la seva tasca pedagògica, de manera que en aquest projecte posarem l’accent especialment en l’ús dels dispositius mòbils.

En aquest entorn, ens trobem en un moment en què l’alfabetització audiovisual és més necessària que mai per aconseguir que els nostres nens, nenes i joves, futurs ciutadans del món, siguin persones amb criteri, proactives i amb valors. Amb aquest objectiu es planteja el projecte “Barcelona Aula Mòbil”, conscients de la importància dels telèfons i les tauletes mòbils, com una de les pantalles d’ús habitual entre els joves.

Objectiu

Acostar el professorat,els joves i les seves famílies, al coneixement de les noves tecnologies, especialment dels telèfons mòbils i les tauletes, ajudant-los a ser conscients de la seva incidència en la societat i del seu potencial com a eina educativa. L’objectiu final del projecte és promoure un ús responsable de les noves pantalles per part dels joves i una utilització com a eina de producció, en el marc de l’alfabetització audiovi­sual a les aules.

Els alumnes per grups de 6 hauran de fer una producció cada un dels grups de una durara entre 1 i 2 minuts. El tema central de la: “Construint la convivència des de la diversitat”.