ACTIVITATS 25-5-20

Bon dia famílies! Una setmana més estic aquí per proposar-vos idees per
treballar a casa. Espero que els vostres fills/filles i vosaltres hagueu
compartit una bona estona.
Les coses van millorant i anem per bon camí. ENDAVANT!!!
 Desxifrar les lletres del seu nom: li demanarem que escrigui el seu
nom i a cada lletra que escriu, el pararem i li demanarem que llegeixi
la lletra que ha escrit.
Ara ho farem a l’inrevés nosaltres escriurem el seu nom amb les
lletres que ens dicti.
 Escollirem un conte de casa, dels que més ens agradin i ens l’hem de
preparar perquè el presentarem i l’explicarem. Podem tenir públic
real posant uns ninos, nines, germanets, pares… o un públic virtual. El
gravarem per desprès enviar-li a un amic o amiga de la classe.
 Desprès farem el dibuix a l’igual que fem sempre quan escoltem un
conte. Posarem el títol a dalt i farem el dibuix del que més ens ha
agradat.
 Activitat: “Posem ordre”: Ordenarem segons la magnitud (la
capacitat).
Material: quatre ampolles (una que estigui plena, l’altre mig plena, mig
buida i buida).
Els infants tenint en compte la capacitat de les ampolles hauran de
fer ordenacions atenent a la capacitat: plena, mig plena, mig buida i
buida.
Pistes: si observem que tenen dificultats col·locarem la primera
ampolla i ell/a haurà de continuar l’ordre.
 Activitat: “Plastilina i escuradents”. Crearem figures de dos
dimensions i de tres dimensions. Primer començarem per les figures
de dos dimensions per familiaritzar-nos i explicar als nens que cada
boleta representa un vèrtex i que ens servirà per unir els
escuradents. Cada escuradents representa el costat d’una figura
geomètrica. Els podem ajudar recordant-li el nombre de vèrtex i de
costats que necessita per crear la figura. Una vegada tenim la forma
en dos dimensions podem passar a muntar les formes en tres dimensions que poden derivar de les que hem creat anteriorment.
Podem recordar el treball que hem fet les dues setmanes anteriors:
prisma i cub.
Variable fàcil: poden jugar a inventar les pròpies estructures unint
varis dels cossos geomètrics o formant nous.


 Activitat: “ Copia el meu dibuix”. L’infant seurà a la cadira i a li
l’esquena li col·locarem un full enganxat amb un cel. lo i començarem a
dibuixar-li figures fàcil de reproduir a sobre del paper, l’infant haurà
de reproduir el que pensa que li han dibuixat a l’esquena. Desprès es
comparen els dos dibuixos.
Es pot introduir variant canviant a les persones. La mare o el pare seu
a la cadira o al terra i l’infant dibuixa a l’esquena. Observa i escolta, prepara dos Pals (d’ escombra, coberts, llapis…) i
repeteix el mateix que fan aquests nens i nenes, seguint la música.
https://www.youtube.com/watch?v=09KMC985zCo&list=RDrdIoiwRIFGg&in
dex=23

Espero que sigui una bona setmana per a tots i totes!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>