Espais d’aprenentatge

Què són els espais d’aprenentatge?

A l’escola entenem els espais d’aprenentatge com un espai educatiu en el qual es hi apareixen diferents propostes que l’alumnat pot dur a terme de forma lliure.

En aquests espais:

• Es promou l’activitat i l’autonomia sobre els seus processos d’aprenentatge on ells i elles assumeixen la responsabilitat.
  • Es permet a l’alumnat prendre decisions i provar estratègies diferents. Els permet pensar, conèixer i descobrir.
  • Es permet a l’alumnat resoldre problemes per si mateixos/es o amb els seus companys o companyes, prenent les seves pròpies decisions, aprenent de l’encert i de l’error i utilitzant els seus resultats per a resoldre nous problemes en contextos diferents.
  • Es creen espais d’interacció entre alumnes en els quals l’aprenentatge es construeix conjuntament, per tant s’enriqueix amb el treball cooperatiu.
  • Es permet integrar alumnes de diferents edats i moments evolutius diversos.

Com ens organitzem?

Tant a la comunitat de petits com a la comunitat de mitjans existeixen cinc espais d’aprenentatge. Aquests no són de lliure circulació, l’alumnat escull prèviament on vol anar.

Quins espais tenim?

A poc a poc, anirem afegint petits reportatges de cadascun dels nostres espais tant de la comunitat de petits com de mitjans:

Espais d’aprenentatge – Comunitat de Petits

Espais d’aprenentatge – Comunitat de Mitjans

Què és una caixa d’aprenentatge?

Una caixa d’aprenentatge és una proposta de treball guiat, globalitzat i transversal que planteja un repte a assolir. S’assembla a un kit o una capsa que conté tot el necessari per a l’alumne/a o el grup d’alumnes pugui completar la tasca de manera autònoma i cooperativa.

Detalls:

• S’utilitzen a l’aula per a treballar diferents matèries de manera transversal.
  • Cada caixa està dissenyada per a un nivell educatiu concret de la comunitat de grans i té un objectiu d’aprenentatge específic enfocat a treballar les tres llengües que treballem a l’escola (llengua catalana, llengua castellana i llengua anglesa).
  • Els materials que inclouen són diversos i atractius per als alumnes. Conté un repte a assolir i materials diversos per aconseguir-ho, com ara llibres, fitxes, jocs, etc.
  • El treball en equip és un element essencial , ja que permet als alumnes aprendre dels seus companys i desenvolupar habilitats socials.
  • Són una eina flexible que s’adapta a les necessitats i ritmes d’aprenentatge dels alumnes.
  • Fomenten la creativitat, la investigació, la resolució de problemes i l’autoavaluació.

Com ens organitzem?

L’horari curricular de l’alumnat contempla una sessió d’hora i mitja setmanal per dur a terme una caixa d’aprenentatge al trimestre.

Quines Caixes d’Aprenentatge tenim?

Caixes d’aprenentatge – Comunitat de Grans