Projecte educatiu

Cliqueu la imatge per veure el projecte sencer

MISSIÓ, VISIÓ I VALORS

Qui som i què fem?

• Som una escola pública, laica, plural, democràtica i inclusiva.
  • Eduquem per afavorir el desenvolupament integral dels infants en un ambient acollidor tenint en compte l’aspecte emocional, el sociocultural i l’intel·lectual.
  • Eduquem per despertar l’esperit crític del nostre alumnat per tal que pugui esdevenir una persona autònoma i competent en una societat multicultural, tecnològica i compromesa amb el seu entorn.
  • Treballem per afavorir la cohesió social del nostre alumnat mitjançant l’aprenentatge cooperatiu, el treball en equip, creant espais a les aules on els alumnes tinguin veu  a través  de l’escolta i el diàleg, amb respecte, on puguin créixer emocionalment i desenvolupar l’empatia vers els altres.
  • Vetllem perquè l’alumne adquireixi  les  competències per adaptar-se a situacions canviants de manera responsable, crítica i autònoma.
  • Donem importància a la comunicació i diàleg entre tota la comunitat educativa fomentant la participació de les famílies en diferents activitats proposades al centre.

Quins són els valors que fomentem?

•  Els valors ètics del respecte, la tolerància, la solidaritat, la cooperació, el diàleg, la pau, el civisme i l’equitat.
  • El saber esperar, saber escoltar, saber dir no, l’autocontrol, donar les gràcies, empatitzar i saber demanar ajut.
  • La cultura de l’esforç, la perseverança, la constància, la creativitat i la sensibilitat.
  • El respecte dels alumnes vers el nostre entorn natural i cultural.

Què volem aconseguir?

• Una escola integrada a l’entorn i al barri, amb un equip docent  obert als canvis, compromès, il·lusionat i emprenedor on tota la comunitat educativa es senti ben valorada.
  • Potenciar l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular tot i que cercarem l’assoliment d’una bona competència lingüística de les dues llengües oficials de Catalunya.
  • Potenciar al màxim l’aprenentatge de l’anglès a partir de l’ensenyament d’altres matèries curriculars amb llengua estrangera per tal de fer els nostres alumnes més competents per desenvolupar-se en un món cada vegada més global i plurilingüe.
  • Continuar treballant per tal que els nostres alumnes  aconsegueixin uns bons resultats educatius atenent, com escola inclusiva que som, les diferents necessitats educatives.
  • Un bon desenvolupament emocional dels nostres alumnes de manera que progressin en el seu creixement personal, formant persones estables, amb criteri propi i amb esperit crític.
  • Estimular la creativitat a partir de l’art i la ciència, l’hàbit lector i el gust per la lectura.
  • Ampliar l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement a l’aula com a eina de treball.
  • Volem que l’aprenentatge sigui  significatiu, per tant potenciarem les metodologies basades en l’observació, manipulació i l’experimentació.