Xerrada RUANDA

El passat dimecres 1 de juny, la Carme Gubert, mestra jubilada de la nostra escola, va venir a les aules de 4t a explicar-nos el viatge que va fer a Ruanda l’any 2010.

Aquest curs, els alumnes de 4t estem aprenent la vida de Joaquim Vallmajó. La xerrada de la Carme, i les fotos que ens va mostrar, ens va ajudar a entendre una mica més com era la realitat del poble ruandès quan Joaquim Vallmajó hi va viure i com és la seva realitat en l’actualitat. També ens va fer reflexionar sobre l’origen dels conflictes bèl·lics i com s’haurien de poder resoldre sense necessitat de morts.

Ens va agradar moltíssim poder compartir aquella tarda amb la Carme i vam aprendre molt sobre Ruanda, en Joaquim Vallmajó i sobre les relacions (a vegades conflictives) que es produeixen entre diferents comunitats.

Gràcies Carme per compartir tot aquest coneixement amb nosaltres!