Projecte interdisciplinari

Durant la setmana de l’11 al 15 vam realitzar el projecte d’Obrim-nos al món. El tema principal del projecte és conscienciar a l’alumnat en el respecte i l’estimació cap al nostre planeta Terra, cap a nosaltres mateixos i cap a tot el que ens envolta.

Volem compartir amb vosaltres d’on va sorgir aquest projecte:

Arrel de l’Assemblea realitzada el curs passat (sobre els Drets i Deures dels Infants), l’Assemblea d’aquest curs (Respecto el meu entorn escolar i a les persones que en formen part) i el treball de la Setmana de prevenció de Residus, ha sorgit el projecte: “OBRIM-NOS AL MÓN”.

A cada grup classe se’ls hi va preguntar què els hi suggeria aquest títol. De les idees que van sortir, se’n va fer un buidatge – que no va ser fàcil- i es van agrupar en 5 temàtiques clau:

I connectant aquests punts amb un viatge amb furgoneta Califòrnia, hem volgut que el projecte interdisciplinari es centri en fer camí cap a la unió d’aquests. Si cada punt temàtic és la punta d’una estrella (una estrella de cinc puntes) tots caminem cap al centre, cap al RESPECTE A UN MATEIX I CAP AL MÓN.

Llavors, es va crear un conte en el qual hi ha 5 protagonistes: la Nat, en Tron, l’Uni, en Pai i la Tura. Aquest conte es va llegir a cada classe i, lliurement, cada alumne/a va escollir a quina furgoneta pujava per a realitzar el viatge que més li interessava.

Aquí teniu un petit reportatge de fotos en el qual veureu el que van realitzar els nens i nenes de l’escola.

PD: Volem agrair a les famílies el seu  acompanyament durant aquests dies i que van fer possible la realització de certes tasques! Gràcies!