Homenatge a Joaquim Vallmajó – actes centrals

El passat divendres 26 d’abril es va celebrar l’homenatge a Joaquim Vallmajó.

Es commemoraven els 25 anys del seu assassinat a Ruanda, país de l’Àfrica central on va desenvolupar la seva tasca al llarg de gairebé 30 anys.

A l’acte hi van intervenir familiars d’en Quim que van llegir dues cartes enviades des de Ruanda, i alumnes de primària, els quals van fer diferents d’actuacions (danses i cançons ruandeses, lectura de cartes i recitació de poemes).

Els alumnes de 3r van treballar la biografia d’en Joaquim Vallmajó. També van llegir dites ruandeses. Van plasmar part del que van aprendre en els murals de l’escola.

“QUIM, ESTEM ORGULLOSOS QUE LA NOSTRA ESCOLA PORTI EL TEU NOM!”

Seguidament, es va descobrir el mural dedicat a en Joaquim Vallmajó, que la mestra de l’escola Isabel Pallisera ha elaborat per aquest 25è aniversari.

Al vespre, es va fer una taula rodona al Sindicat del poble, en la qual hi van intervenir persones estretament vinculades al mateix Joaquim. En Martí Vallmajó (germà), en Jordi Palou (advocat), en Josep Valls (autor del llibre Àfrica al cor) i en Josep Maria Bonet (amic personal).

Per acabar es va projectar el documental de TV3 Joaquim Vallmajó, l’última missió i uns documents audiovisuals d’en Pere Vila, en els quals apareixia en Quim en una de les seves visites a Navata de l’any 1991.

Gràcies a tots els que vau fer possible aquest homenatge. Us convidem a veure un recull d’imatges.