1ª Roda de Tallers (EI)

FEM D’ARTISTES. Fem de Georges Seurat: Observem la paraula “puntillisme” a la pissarra que he escrit fent punts. Llegim. Interpretem. Fem conversa. Mirem imatges d’obres de SEURAT. Amb ceres fem punts i omplim un A4. Després en un paper de cuina i amb cura fem puntets amb retoladors. Observem com queda marcat el mateix dibuix en el full blanc de sota.

EXPERIMENTS. Làmpara de Lava: Omplim un quart del pot de vidre d’aigua i a continuació hi afegim 2 terceres parts d’oli. Posem unes 8 gotes de colorant alimentari. Després hi tirem un tros de pastilla efervescent i mirem què passa (comencen a sortir bombolles que van pujant i baixant produïnt un efecte molt maco). Podem afegir més trossos de pastilla quan para i si li possem llum a sota (amb una llanterna, per exemple) l’efecte és molt més bonic. L’efecte és produït per una diferència entre masses.

SENSACIONS: La vista: Conversa inicial sobre què són els sentits, quins són i on estan ubicats. Dins de la caixa dels sentits observem què hi ha i fem hipòtesis sobre quin sentit creuen que treballarem. A la capsa hi ha papers de diferents estils i colors: paper cel·lofana, cartolines, paper seda,… Treballem els conceptes: TRANSLÚCID – OPAC. A la segona part de la sessió, fem un experiment, posem en diferents recipients aigua i classifiquem els papers per color i tipus de paper. Fem hipòtesis del què passarà. Observem que hi ha papers que tenyeixen l’aigua i d’altres no.

MANS FINES: Botons, camins, gomets: Es dóna als alumnes una gran quantitat de botons de diferents mides. Fan “dibuixos” amb els botons; camins, cares, flors, lletres…. Se’ls reparteix un paper amb un gargot dibuixat i han d’anar col·locant els botons seguint la línia. Per últim ho fan amb gomets.

Us deixem un recull de fotos i un vídeo.