ESPAIS DE GRANS

Un dels aspectes clau que prioritzem a l’escola és promoure en l’alumnat el desig d’aprendre, la curiositat, la motivació, l’experimentació i la creativitat, a més de potenciar l’autonomia i la presa de decisions.

Els espais del grup de grans són un entorn d’aprenentatge, un espai físic on els nens i nenes es troben un escenari complex amb un ventall de provocacions, reptes i materials per tal que desenvolupin l’habilitat de conduir el seu propi aprenentatge.

Així doncs, l’objectiu és que els infants siguin capaços d’anar aprenent cada vegada de forma més eficaç i de forma més autònoma, sempre partint de les seves necessitats i interessos individuals, aplicant els diferents coneixements adquirits i els recursos propis a fi de resoldre de manera creativa problemes, situacions personals i necessitats de la vida quotidiana, a més de poder generar nous coneixements.

Els espais permeten treballar amb l’alumnat la consciència del valor del treball individual i col·lectiu, desenvolupar hàbits d’esforç, actituds de confiança, iniciativa personal, autodisciplina, sentit crític, responsabilitat, curiositat, interès i creativitat en l’aprenentatge.

Els infants escullen a quin espai volen anar segons les seves inquietuds i també potenciar els seus talents, però alhora es recomana i s’acompanya per tal que en algun moment puguin passar per tots els espais i així tenir l’oportunitat de descobrir nous interessos i plantejar-se altres reptes. Quan escullen un espai es comprometen a realitzar 4 sessions per tal de conèixer bé l’espai, un cop passades les 4 sessions poden seguir o canviar d’espai, sempre i quan hagin acabat el repte, projecte o activitat que tinguin iniciat, fent-se responsable també de la seva tasca. Així cadascú s’organitza i gestiona el temps i el número de sessions segons la tasca i el ritme personal.

A continuació trobareu més informació sobre cadascun dels espais que tenim en funcionament aquest curs, ja que tots i cadascun d’ells, tot i perseguir el mateix objectiu esmentant anteriorment, tenen unes particularitats diferents.

ESPAI MEDIATECA

Ens obre la porta per entrar en un món màgic, deixant volar la nostra imaginació i sentint-nos protagonistes d’històries i entorns fantàstics. Es vetlla perquè sigui un espai amable i tranquil, envoltat de llibres i que transmet el gust per la lectura. També és un espai de creació, expressió, diàleg i reflexió, tot al voltant del món literari.

ESPAI CIENTÍFIC-TECNOLÒGIC

Trobarem un lloc ple de provocacions per a posar en pràctica un pensament científic, on ens sorprendrem i emocionarem amb nous descobriments, on aprendrem observant i fent-nos preguntes, on ens plantejarem hipòtesis i seguint un mètode científic arribarem a conclusions, on posarem paraules a allò que descobrim amb la mirada i podrem compartir-ho, on podrem dissenyar els nostres propis experiments i on també posem la mirada a la ciència en la nostra vida quotidiana.

ESPAI ARTÍSTIC

Aquest espai amable i suggerent ens portarà a explorar el món artístic, el qual ens pot, evocar emocions. Podem mirar obres d’art i interpretar-les, parlar de bellesa i estètica i generar un diàleg a partir d’aquestes interpretacions individuals, fomentant el respecte per totes aquestes. Aquí també podem conèixer i practicar tècniques, aprendre a fer un bon ús dels diferents materials, i utilitzar tot això en el moment d’expressar-nos amb un llenguatge artístic.

ESPAI DE L’HORT

Aquest espai ens ofereix la possibilitat d’establir un contacte directe i manipulatiu amb la terra, conèixer els treballs i tècniques que requereix un hort i fer el seguiment de tot el procés evolutiu vital de les plantes, facilitant la comprensió dels cicles biològics. Per altra banda, ens ofereix la possibilitat de trobar respostes a problemes que puguin sorgir (pugó, gelades…) i fer hipòtesis i les posteriors comprovacions de manera vivencial.