ESPAIS DE CICLE

Un dels valors que prioritzem a l’escola, és promoure en el nostre alumnat el desig d’aprendre, la inquietud, la curiositat, la motivació, l’experimentació i la creativitat. Els espais seran els escenaris que els permetin créixer en aquests valors.
Creem un entorn on els infants siguin capaços d’anar aprenent cada vegada de forma més eficaç i de forma més autònoma sempre partint de les seves necessitats i interessos individuals.
L’entorn d’aprenentatge que afavorirà aquests objectius és un espai físic, un escenari complex on oferirem als nens i nenes un ventall de provocacions i materials.
Els infants escullen a quin espai volen anar. El primer cop que es realitzen, passaran per tots els espais per fer-los conscients de les seves afinitats.
Aquest curs es va començar recuperant els espais de cicle amb algunes modificacions. El de mediateca i el científic es van mantenir ampliant l’espai físic per tal de fer possible la distància entre grups bombolla. Els altres dos (hort i jocs tradicionals) van estar pensats pel fet d’estar a l’exterior. En el cas de l’hort ja s’havia treballat a mitjans en altres franges dins l’horari escolar i vem pensar que seria bo recuperar aquesta activitat.
Aquest segon trimestre començarem fent, a partir de febrer, els espais de cicle amb el grup bombolla, ja que hi han hagut grups de mitjans confinats. Esperem que tot això de la pandèmia passi i puguem emprendre’ls amb normalitat ben aviat.
ESPAI MEDIATECA
Ens obre la porta per entrar en un món màgic, deixant volar la nostra imaginació i sentint-nos protagonistes d’històries i entorns fantàstics. Es vetllarà perquè sigui un espai amable i tranquil, envoltat de llibres i que transmet el gust per la lectura.

ESPAI CIENTÍFIC
En ell hi trobarem un lloc ple de provocacions per a posar en pràctica un pensament científic, on ens sorprendrem i emocionarem amb nous descobriments, on aprendrem observant i fent-nos preguntes, on ens plantejarem hipòtesis i seguint un mètode científic arribarem a conclusions, on posarem paraules a allò que descobrim amb la mirada i podrem compartir-ho.

ESPAI DE L’HORT
Aquest espai ens ofereix la possibilitat d’establir un contacte directe i manipulatiu amb la terra, conèixer els treballs i tècniques que requereix un hort i fer el seguiment de tot el procés evolutiu vital de les plantes facilitant la comprensió dels cicles biològics. Per altra banda, ens ofereix la possibilitat de trobar respostes a problemes que puguin sorgir (pugó, gelades i, per tant, que vegin la necessitat de l’hivernacle…) i fer hipòtesis dels diferents processos que anem vivint en cadascuna de les estacions que podem veure l’hort i les posteriors comprovacions de manera vivencial.

JOCS TRADICIONALS
Els jocs són llenguatge, demanen d’una expressivitat psicomotriu i afectiva alhora que estimulen, són creativitat i ritual, estan fets sobre uns esquemes bàsics que s’han de respectar i que alhora són vius, elàstics i permeten el canvi, l’exploració, les variants. La finalitat del joc és senzillament jugar, però l’acció de fer-ho aporta plaer i benestar, alhora que permet afrontar les frustracions de la millor manera.

1. Iris

Gràcies per compartir una altra finestra d’allò que passa a l’escola. Un recull magnífic i ple d’intencions, ganes i empenta per omplir la motxilla d’experiències i aprenentatges als nostres fills. Gràcies per la cura i per la feinada que hi ha al darrera d’aquestes provocacions!

2. Natàlia

Que bé que ja hagueu pogut reprendre els espais de cicle! una part del projecte de centre que dóna una qualitat educativa a l’escola que no es pot comparar!
    Gràcies per l’esforç organitzatiu que segur que això us suposa! però els aprenentatges i les vivències d’aquests espais són brutals!