EL BOSC A MITJANS!

Aquest curs hem tornat a recuperar el bosc a mitjans amb tota la seva essència: compartint aquestes estones amb tots els nens i nenes del cicle!

Hem gaudit un cop a la setmana d’aquest espai exterior tant meravellós que tenim a la nostra disposició. Ha estat un espai distés i divertit, de joc però també de descobertes, treball i reptes. En aquest article us farem un resum ben breu de tot allò que hem treballat a les estones de Bosc.

Durant el primer trimestre vam poder aprofitar la riquesa de la natura a la tardor. Això ens va ajudar a trobar tot allò que ens podia fer falta per crear unes meravelloses obres de LandArt. Vam poder crear-les lliurement i també vam fer servir un joc en forma de targetes per convertir les nostres creacions en un repte, amb unes consignes que havíem de seguir a l’hora de fer-ho.

Cliqueu a la imatge per veure les fotos!

També vam poder treballar els tipus de fulles que tenen els arbres del nostre bosquet i vam poder diferenciar entre les que són caduques i les que són perennes. Alhora, vam investigar com són les escorces de les diverses espècies d’arbre que tenim, les vam calcar i comparar per veure en què s’assemblen i en què es diferencien. També vam poder investigar com són les flors, llavors i fruits d’aquests arbres.

Aprofitant el bosc i la màgia del Nadal, vam inspirar-nos en els follets per poder fer una decoració ben xula als vidres de les nostres aules. Entre tots vam fer follets i arbres nadalencs per decorar-los. I, no és per dir-ho… però ens van quedar genials!

Vam iniciar el segon trimestre fent una sortida fins a la cabana de vinya del davant del cementiri. Vam aprendre com estan fetes, quin és el seu origen, quins materials es fan sevir, quins usos tenien antigament… També vam poder entrar-hi i gaudir de la fresca que hi fa a dins i, després de tot això, vam dibuixar-les a les nostres llibretes d’art.

Entreu a la cabana per veure una mostra de les nostres obres d’art!

Posteriorment, vam investigar quins rastres deixen els animals al bosc durant l’hivern. Vam fer observacions, fotografies i hipòtesis i després les vam poder comprovar a l’aula. I us assegurem que vam trobar rastres ben curiosos!

Cliqueu a les petjades per veure les imatges!

També vam poder aprendre (i vivenciar) en què es diferencien les herbes, els arbusts i els arbres. Ens ho van explicar a l’aula i, després, vam haver de trobar alguns exemples de cadascun dels tipus de plantes al nostre espai de Bosc. Vam buscar-los, fotografiar-los i investigar els seus noms, tot i que alguns ja els coneixíem.

Ja iniciat el tercer trimestre, i amb la primavera començada, vam aprofitar la riquesa del nostre entorn per treballar els parts de les flors. Primer les vam treballar a l’aula i, després, amb tots aquests coneixements, ens vam posar a treballar: per parelles o grups de tres, vam triar una flor del bosc i vam fer-ne una fitxa, explicant com són cadascuna de les seves parts. Entre tots en vam fer una bona col·lecció!

Cliqueu a la flor per veure les que vam trobar!

Un cop vam saber la importància de les flors, ho vam relacionar amb les insectes i la seva gran tasca de pol·linització. També vam aprendre que hi ha malalties que afecten a aquests insectes i no els deixen fer la seva feina, fent-los malbé les ales. Vam buscar insectes diferents i vam poder comprovar que, almenys en aquesta zona, estan sans com una poma.

Durant aquella setmana i per casualitat, ens van regalar un rusc de vespes asiàtiques per a poder observar-lo a l’escola. Aquest fet també ens va fer adonar que potser no tots els insectes són bons per al nostre entorn, ja que n’hi ha que son invasius i poden fer mal a la resta d’insectes que viuen de manera natural a la nostra comarca.

Cliqueu al rusc per veure els insectes!

La darrera setmana de bosc vam decidir que hi deixaríem la nostra petjada (això sí, natural) i vam decorar diferents arbres amb fang i altres materials que vam anar recollint per l’entorn. Potser seran efímers però van quedar d’allò més bonics!

Entreu al bosc per veure el resultat!

1. Natàlia

Quines descobertes més interessants! i quines creacions més boniques i creatives! Quina sort que tenen els nostres infants d’estar en aquest entorn, i que l’escola l’aprofiteu, és clar! Gràcies per compartir.