De cada Objectiu en planifiquem les Activitats següents:
1. Millorar la col·laboració i xarxes del professorat per a fomentar la innovació i la millora continua en la pràctica educativa | |
1.1. Activitat | Crear claustres d’innovació digital |
Objectiu Descripció |
Establir un espai de col·laboració i de discussió entre el professorat per a compartir idees i experiències i fomentar la innovació en la pràctica educativa.
|
Públic objectiu | Professorat |
Persones responsables | Coordinador del grup de treball |
Possibles Indicadors d’èxit | Nombre de propostes i projectes presentats i implementats durant el curs escolar. |
1.2. Activitat | Establir una plataforma digital per a compartir recursos educatius (graella Drive) |
Objectiu Descripció |
Establir una plataforma digital per a compartir recursos educatius entre el professorat, que permeti la creació i l’intercanvi de materials didàctics i recursos per a la pràctica educativa. |
Públic objectiu | Professorat |
Persones responsables | Equip tècnic i coordinador de la plataforma |
Possibles Indicadors d’èxit | Nombre de recursos compartits valoració positiva del professorat respecte a la plataforma. |
1.3. Activitat | Sessions de formació en línia |
Objectiu Descripció |
Organitzar sessions de formació en línia sobre temes relacionats amb les TIC i la seva aplicació a l’educació. Augmentar les competències digitals del professorat per a fomentar la innovació i la millora continua en la pràctica educativa. |
Públic objectiu | Professorat |
Persones responsables | Responsable TIC |
Possibles Indicadors d’èxit | Nombre de participants Avaluació de la satisfacció del professorat |
2. Desenvolupar i implementar un pla de formació a partir de les necessitats digitals del professorat i així, fomentar la col·laboració i suport entre els docents | |
2.1. Activitat | Formacions digitals destinades al professorat |
Objectiu Descripció |
Formació del Nou Currículum -XdC- Escola Restaurativa |
Públic objectiu | Professorat |
Persones responsables | Equip Directiu |
Possibles Indicadors d’èxit | Nombre de jornades realitzades Percentatge de professorat assistent Valoració mitjana de la satisfacció amb les jornades |
2.2. Activitat | Enquesta inicial per valorar el nivell de coneixement, necessitats i interessos |
Objectiu Descripció |
Conèixer les necessitats formatives del professorat en matèria digital |
Públic objectiu | Professorat |
Persones responsables | Equip directiu, coordinador TIC |
Possibles Indicadors d’èxit | Percentatge de professorat que ha respost a l’enquesta Nombre de necessitats formatives identificades |
3. Prendre consciència del progrés de l’alumnat implementant una avaluació formativa de l’infant amb la pràctica del feedback digital, per tal d’afavorir la regulació i conscienciació del seu aprenentatge i del seu desenvolupament personal i facilitar al professorat el seguiment de l’evolució de cada infant | |
3.1. Activitat | Establir que el mestre faci una activitat amb retorn avaluatiu. 3 Feedback trimestrals |
Objectiu Descripció |
Capacitar al professorat per a l’ús del feedback digital, proporcionant formació adequada i materials de suport. |
Públic objectiu | Professorat |
Persones responsables | Tutors i especialistes |
Possibles Indicadors d’èxit | Augment en el coneixement dels docents sobre les eines digitals per a l’avaluació formativa millora de la seva pràctica docent. |
3.2. Activitat | Implementar activitats d’autoavaluació per a l’alumnat |
Objectiu Descripció |
Implementar activitats d’autoavaluació per a l’alumnat per afavorir la regulació i conscienciació del seu aprenentatge i del seu desenvolupament personal. Millorar la pràctica de l’avaluació formativa per afavorir la regulació i conscienciació de l’aprenentatge i el desenvolupament personal de l’alumnat. |
Públic objectiu | Alumnat de segon i tercer cicle. |
Persones responsables | Tutors i especialistes |
Possibles Indicadors d’èxit | Augment en la quantitat d’activitats d’autoavaluació implementades augment en la participació de l’alumnat en aquestes activitats. |
4. Actualitzar la documentació relacionada amb la programació de centre respecte de l’àmbit digital (Pla d’acollida digital, pla de convivència, PEC, NOFC…) | |
4.1. Activitat | Revisió i Actualització del Pla d’Acollida Digital |
Objectiu Descripció |
Revisar i actualitzar el Pla d’Acollida Digital per a l’adaptació dels alumnes nous al centre Millorar l’acollida i l’adaptació dels alumnes nous a través d’una documentació actualitzada |
Públic objectiu | Alumnat nou, equip docent |
Persones responsables | Equip directiu i coordinació digital |
Possibles Indicadors d’èxit | Augment en el nivell de satisfacció dels alumnes nous reducció del temps de l’adaptació |
4.2. Activitat | Actualització del PEC |
Objectiu Descripció |
Revisar i actualitzar el PEC per afegir objectius específics de competència digital Millorar la formació dels alumnes en competència digital |
Públic objectiu | Alumnat, equip docent |
Persones responsables | Equip directiu, coordinador TIC |
Possibles Indicadors d’èxit | Millora de les competències digitals dels alumnes |
4.3. Activitat | Revisió i actualització de les NOFC |
Objectiu Descripció |
Actualitzar el NOFC per incloure les noves tecnologies i les seves implicacions en el centre educatiu Millorar la gestió de les noves tecnologies en el centre |
Públic objectiu | Equip docent, equip directiu |
Persones responsables | Equip directiu, coordinador TIC |
Possibles Indicadors d’èxit | Millora de l’ús de les noves tecnologies en el centre |