Erasmus+ ALAS: NORUEGA

El passat diumenge vam arribar a Trondheim (Noruega) per iniciar un job shadowing en el marc del projecte KA1 ALAS (Active Teachers for Active Students in the 21st Century). En aquesta mobilitat hi participem representants de l’escola Els Quatre Vents, Salvador Llobet i Guerau de Liost. Les escoles que visitarem es troben en una illa a l’est del país: Froya. Concretament a la població de Sistranda, que compta amb uns 1000 habitants.

Avui hem visitat l’institut del poble i les instal·lacions esportives municipals que poden utilitzar tots els centres educatius, així com la població en general: el centre cultural, la piscina, el camp de futbol cobert, el gimnàs, el cinema, el teatre…. Ens han fet la visita dos alumnes d’últim curs que ens han explicat el seu dia a dia i la realitat de la seva comunitat.

També hem assisitit a una classe d’anglès (en codocència) i hem pogut presentar les nostres escoles a professorat i alumnat de 10è grau. A l’hora de dinar (11.45h) hem gaudit d’un ambient de calma que ens ha sorprès i agradat molt a la cantina de l’institut.

A la tarda hem pogut passejar per l’illa i descobrir paisatges inhòspids; ben abrigades, ja que fa un temps força hivernal.